Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

*Välkommen hit! :-D

Clemenza - enligt det där testet så är jag ett geni... Iofs så har jag mensa-iq, men inte ska det avgöra om man kan räkna f??

Idag åt jag äppelpaj till lunch! Gick heeela vägen till närbutiken och hem igen. Mina fogar har hämnats på mig hela kvällen, men det är det värt!

• Bonanza

Ikväll ska jag ha tjejkväll och kolla på finalen. Vi ska gotta till det ordentligt. Till middag blir det köttfärspaj med tzatziki, sallad och foccaciabröd. Foccaciabröd som jag ska ta och baka under dagen. Dessutom ska jag städa lägenheten... Det kommer att sluta med att när de väl kommer hit så kommer jag ha däckat av smärtan från foglossningen.

Sedan har vi köpt ostbågar, godis och chips!! Riktigt gottigt ska det bli ikväll!

• Bonanza

Jag har också lagt in nya magbilder. Jag tycker att den har växt rätt mycket sedan förra veckan, eller i alla fall ändrat form. Vad säger ni?

• Bonanza

Hur skulle ni göra i den här situationen?:

Vi har köpt ett skötbord från Ikea i serien Diktad. Helst av allt så vill vi ha spjälsängen i samma serie, men den kostar 1200. Nu har jag fått möjlighet att köpa en sådan begagnad spjälsäng för 700. Inklusive madrass. Ska jag slå till? Det finns ju fortfarande billigare spjälsängar på Ikea, men det är ju den här vi vill ha. Hur ska vi göra?

För övrigt så har jag haft en helvetesnatt med jätteont pga foglossning och musarm från gårdagens pluggande. Men jag måste plugga vidare idag, så armen får inte vila heller. *suck*

• Bonanza

triump - no way in hell! Kommer det inte in fler då, har de utgått ur sortimentet?

Jag tror nog att jag ska ta och slå till på den spjälsängen. Annars kommer jag störa mig på att jag inte gjorde det. Vi har ju tänkt att vi ska ha fler än ett barn, så uppdelat på två barn så är det ju inte så dyrt.

• Bonanza

lilaki - Jag beklagar sorgen.

Du får se det som att en del av din mamma återföds i ditt lilla barn. Jag förstår att det har varit jobbigt för dig.

• Bonanza

Åh vad skönt att "era" sparkar också har avtagit... Min lilla minigos bökar mest runt, sparkarna har definitivt minskat drastiskt. Men jag känner ju att det är någon därinne liksom. Och det är alltid så skönt att känna av den lill*, det är ju vår bebis därinne!!

• Bonanza

Kan någon av er hjälpa mig med ett svar på denna fråga:

De senaste dagarna har jag haft som korta ilningar av "dov smärta" i bebismagen. Alltså tänk er ett långt grässtrå ( så smal är ilningen) som dras från botten av bebismagen uppåt, och detta grässtrå består av smärta, men det gör inte ont, för det är dämpat på något sätt.

Alltså jag förstår att det låter flummigt, men jag kan verkligen inte förklara bättre. Det börjar inte vid blygdbenet, så det är inte foglossningen. Det är i magen. Magen blir inte hård, så det är inte sammandragningar. Vad kan det vara? Någon som ens fattar lite av min beskrivning?

• Bonanza

Är det bara jag som börjar bli stressad av allt som ska fixas och donas och köpas? Vi har redan spjälsäng, skötbord och vagn. Det som ska göras är:

Måla garderobsdörrarna
    Måla vaggan
    Montera ihop möblerna
    Sätta upp hyllor
    Köpa amningsfåtölj/gungstol

samt att köpa allting annat som behövs. Dessutom ska vi göra ordning balkongen så fort det blir varmt. Stressad!

• Bonanza

Liten - tänk så här: även om de skulle tänka så när de ser dig, så motbevisar du ju dem när du öppnar munnen.

Jag är också ung, men har inte blivit illa bemött, och tror inte att jag kommer bli det heller. De som träffar mig märker att jag har rätt mycket innanför pannbenet "trots" min "ringa" ålder. Är 21.

Här läcker det också... i omgångar. Så jag har börjat sova med t-shirt för att inte kladda ner lakanen. Det är väl inte så jättekul precis, men det är skönt att veta att det i alla fall finns mjölkkörtlar. Sedan för att det inte säger någonting inför amningen ändå.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D