Inlägg från: ickelpicka |Visa alla inlägg
  • ickelpicka

*Välkommen hit! :-D

Godmorgon tjejer!

Uj uj, hormonerna rasar på flera håll i landet. För första gången har jag dessutom i helgen på riktigt känt av att det är jobbigt att vara gravid, att jag inte klarar av allt jag brukat göra innan. Var ute och pimplade i det fantastiska vädret i lördags, och promenerade med hundarna. DET klarar jag inte längre, inte med båda två iaf. Stannade och grät i djupsnön, och kände mig 5 år gammal när jag pulsade mot bilen, hulkandes och med tårarna trillandes nedför kinderna. Vackra eller sorgliga scener på tv gråter jag till, oavsett typen av program.

Motgångar klarar jag inte öht längre, fick punka på bilen imorse när jag skulle till jobbet, och blev ståendes i kylan i 40 minuter innan sambon kom och hjälpte mig. Grät som sjutton givetvis, dels på grund av situationen (motgång), dels på grund av att jag inte klarade av att åtgärda felet själv.

Har också känt av såna sammandragningar jag vet bla lill linda beskrivit tidigare, såna där som gör att man måste stå still och vänta på att de går över. Suck. Och ändå så länge kvar. 100 dagar exakt idag.

• ickelpicka

puffar för lilakis motivationsfråga. Hur i fridens namn gör man?

• ickelpicka

Lill linda - Schlager! Schlager! Schlager! Som ni förstår, mitt allra bästa tips

• ickelpicka

vonkis - min sambo är 37 och tycker det är bland det roligaste som finns med data/tv-spel. Själv kan jag tycka det är rätt skoj också, och jag är 30. I mina ögon helt ok och normalt alltså

• ickelpicka

Godmorgon! Nej, ingen vår i sikte. Bara snö, snö och snö. Jag är less på det här nu, skrapa rutor och få snö i skorna och kallt om öronen och isiga hundtassar. Ge mig lite modd och solsken!

• ickelpicka

Popflickan - ingen aning! Har dock haft samma känsla och funderingar själv, och undrat över den här hickan man läst om, jag ska följa din tråd och se vad folk säger.

För er som kan tänkas intresserade har jag uppdaterat bildgalleriet med bl.a. magbild. Ni förstår att det är rätt lugnt på mitt jobb just nu, och så var det det där med att fokusera på arbetet som tidigare diskuterats..

• ickelpicka

Man kan ta sig dit ändå Mowglie, det är bara att kopiera allt och ta bort mellanslaget.

Jag gjorde det och fick mig upplyst att det är 57% chans att det är en pojke. Jag tror det är hjärtslagen (låg på 160) som gör att det inte är högre chans på pojke.

Det är f ö hemskt roligt att spekulera!

• ickelpicka

Triump - vi har sån tur att vi får låna allt sånt från sambons bröder. Hurra! Har beställt vagn från Modi, ska åka och kolla på den i nästa vecka. Tack och lov för ångervecka

Mowglie - jag hade en 'uppenbarelse' för en tid sedan då kropp och själ sade till mig att det är en pojke. Många runt omkring mig tror det är en flicka. Vi får se vem som har rätt!

• ickelpicka

Marstös - älskar hjortron, ja det gör jag. Och kaka. Att sammanslå de tu torde därmed bli oemotståndligt...
    Men jag antar att mamsens recept är hemligt???

• ickelpicka

Sulfur - kan det vara en popupstopper som lägger hinder i vägen?

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D