• lilaki

*Välkommen hit! :-D

Halloj!
    Jag hittade er!

Jag har inte så farligt hormonkaos faktiskt, jag hade föreställt mig att jag skulle vara mycket värre innan jag blev gravid efterssom jag är rätt känslosam normalt. Kanske är jag i jämförelse till och med jämn i humöret nu, när jag slipper ha pms..? Förutom i natt då, när jag började stortjuta för att jag trodde att jag höll på att bli förkyld. Jag är så himla bekymrad över pengar och bara såg tusenlapparna flyga iväg för att man är tvungen att vara hemma. Men utbrottet höll väl på en minut eller nåt, sen bestämde jag mig för att ta en dubbel alvedon och försöka somna. Det gick bra och idag mår jag skapligt.

• lilaki

hmp80: välkommen! och japp, det blir svart!! :)

• lilaki

För mig får det gärna vara svartare än synden, bara jag det visar sig en gång om dagen. Är såå lättad av att min mage inte totalt gick in i parkerings-mode när jag började käka järn. :)

Hur får man motivation till att jobba? Känner att jag bara sitter här och låtsas.. :)

• lilaki

Ojojojoj vilket vackert väder det är idag i Stockholm! Gnistrande solsken och -14. Så jag byltade på mig ordentligt och beslutade att jag skulle promenera till jobbet, tar ungefär en halvtimme (gick även både dit och hem igår, duktigt va? :). Men oj vad varm jag blev. Efter fem minuter åkte mössan av, sen vantarna och när jag var ungefär halvvägs så knäpptes jackan upp. När jag anlände till jobbet, rejält rödkindad, så var även koftan uppknäppt och halsduken borta.
    Vet inte om det är att solen är så stark som gör att det inte känns kallt ute, fast det är det.

• lilaki

Tack signatur! Kom nämligen på att jag glömt att lämna papprena till lönekontoret, de har skramlat runt i min väska i flera veckor nu...
    Vilken ansvarsfull mor man kommer bli.. :)

• lilaki

A lie. Jag tycker nog Carbon är finast, men jag kanske är partisk, den är rätt lik min. Lite mindre grå detaljer på min, men samma grå. Platina var ok också.

Vi hade nog tänkt att försöka dra ut på föräldraledigheten så att liten inte behöver gå heltid på dagis förrän h*n är två, alltså efter sommar 2007.
    Det börjar med att jag är hemma i princip hela första året. Sen tar sambon över. På slutet tänkte vi växeljobba. Sambon tre dagar i veckan och jag fyra. På så vis kan vi ha barnet på dagis femton timmar i veckan första halvåret (lång inskolning :). Sen vet man ju aldrig hur det blir.
    Vi kommer väl förmodligen ha en till på väg innan de två åren är över, jag är ju inte direkt purung och vi vill gärna ha tre barn. Här ska avlas barn!! :)

Den här lösningen kommer bli lite knaper eftersom vi måste stretcha dagarna rätt mycket. Men jag tror det kommer funka. Sambon tjänar bra och jag får ut maximal föräldrapenning (taket alltså), så vi får lägga om vanorna lite bara.

• lilaki

ja, jag är själv en av fyra så jag ser fram emot att ha baksätet fullt! :)
    Och så tror jag att de har mycket nöje av varandra om de kommer ganska tätt. Jag och min lillebror är det bara 16 månader emellan och vi lekte ju ihop hela uppväxten.

• lilaki

Om det är någon som har tråkigt så måste ni gå in på "gräslig inredning"-tråden i allmänna diskussionsrummet. Så himla kul!

• lilaki

Ojdå! Jag hade nog också blivit lite nojjig! Men det fixar sig säkert.

Varför har de flaggat för att de tror att ni får en tidig förlossning?

• lilaki

Hej junisar!

Ny vecka och NY TRIMESTER för mig med!! Känns som att vi börjar närma oss upploppet!

Liten: Vad skönt att allt verkar bra.

Här är en till som också ser fram emot att sluta jobba, även om det är över två månader kvar. Siktar nu på att jobba 20:e maj som sista dag, ta semester sista dagarna i maj så man får ut en full lön och sedan gå på föräldraledighet från och med första juni.

Ser fram emot att sitta på balkongen i eftermiddagssolen, läsa böcker och få lite prickar på näsan medans man väntar på att liten ska komma.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D