Inlägg från: saharsa |Visa alla inlägg
  • saharsa

*Välkommen hit! :-D

Godmorgon alla!

Har just städat vårat hus och sitter nu och tar det lugnt. Snart kommer svärmor med familj och hälsar på så jag passar på att vila lite.
    Här i Umeå är det strålande väder idag!

• saharsa

Godmorgon!

Ännu en solig dag i Umeå! Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, kanske tar en tur till Barnenshus. Måste försöka hitta ett skötbord!
    Någon av er som har tänkt köpa en Snuggelnest som man har i sängen?

• saharsa

meh: Snuggelnest är en liten mjuk säng som man kan ha mellan sig i den stora sängen så bebisen inte får det för trångt.
    Och om man har två bäddmadrasser glider bebisen inte ner i skarven!
    Funderar på att köpa en, får se hur vi gör!

• saharsa

Ännu en ny arbetsvecka!
    Men nu är det bara två veckor kvar att jobba för mig, det ska bli skönt jag hoppas att det fina vädret håller i sig här i Umeå.

• saharsa

Hej!

Har just kommit hem från jobbet. Var tvungen att åka och köpa en glass "mums"!
    Ska nu ta och fylla i lite papper till försäkringskassan.

Soliga kramar

• saharsa

Hej!

Har varit ute och krattat idag, kan säga att det inte var så bra för magen!
    Har nu fått samandragningar och ont i lädryggen så det är bara att gå och vila.
    Börjar faktiskt längta tills denna stora mage försvinner och en lite bebis kommer.

Sista veckan på jobbet har jag nu, sen ska jag vila och shoppa så klart till den lilla krabaten.

• saharsa

God morgon!
    Hoppas alla får en trevlig valborg! Får snart besök av några kompisar som ska vara hos oss tills i morgon, det blir skoj.
    I min mage är det också full fart, bebisen kan verkligen sparka hårt nu för tiden. Har era bebisar lagt sig rätt med huvudet neråt?
    Min lilla krabat vill inte lägga sig till rätta än, men barnmoskan säger att den har fyra veckor på sig att hitta rätt.
    Om den inte lägger sig rätt blir vi automatiskt snittade här i Umeå. Men jag vill hellre föda normalt.

Kram

• saharsa

Ja, så är det första dagen på ledigheten. Känns skönt att bara få ta det lugnt. Jag och hunden har tagit en promenad nu på morgonen. har inget speciellt planerat idag, fixa till lite här hemma.
    Kanske ska ta och tvätta upp bebis nya kläder så det är gjort.
    Fint väder är det ialla fall här i Umeå men lite kyligt.

• saharsa

Prillan: Jag har också värk i magen kommer när jag är ute och går så det blir inte så mycket skuttande på stan! Kan ibland göra för J**ligt ont.
    Känner dock inte av något i fogarna.

Molle76: Vi var på första föräldra träffen förra veckan, fick se en förlossnings film "häftigt".

• saharsa

Har en liten fråga! Hur och var känns samandragningarna/förverkarna för er?
    Jag får som kramp över nedre delen av magen i bland på natten och när jag är ute och rör på mig. Det är en skum känsla, har ganska länge kvar till BF men man kanske redan kan börja få dessa verkar?

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D