Inlägg från: Börnen |Visa alla inlägg
  • Börnen

*Välkommen hit! :-D

Hej! Nu har jag hittat hit! Missade att den gamla var stängd...funderade varför det var så lugnt! Har inte orkat läsa igenom alla 21 sidorna...hoppas jag inte missat något viktigt!

Godnattkramar till er alla!

• Börnen

*****NYA MAGBILDER!!!****** (v. 26+0 och 98 dagar kvar till BF)

Även mini har hela havet stormar för sig...magen går i vågor och det sticker ut som knölar här och var! Nu har vi flyttat allting...igår var vi på IKEA och storshoppade nya möbler mm...känns skönt att få det som man vill...mycket återstår än...men det börjar ta sig!

Har nu ont i ryggen, fogarna, HÄNDERNA osv...mår dock lite bättre än tidigare.

Kolla in i bildgalleriet och lämna gärna en kommentar om magtillväxten och kanske kön?!?!

• Börnen

Vår föräldragrupp börjar 4/4 och blir klar till mitten/slutet av maj tror jag...känns ganska lagom....en del går så sent att om de föder 2-3 veckor tidigare så missar de studiebesöket på BB mm. Tycker att de borde ligga lite tidigare så att man hinner gå klart kursen!

• Börnen

Usch och fy....är så deppig och på dåligt humör! Känner mig fullständigt slut och vet inte hur jag ska orka med min vardag. Maken skulle prompt åka och hämta nya fåtöljen på affären idag...trots att jag påpekade att kartongen aldrig går in i bilen och att vi inte hade någon som kunde hjälpa oss bära upp den.

Väl där så går kartongen naturligtvis inte in i bilen...så det var bara att öppna kartongen och plocka in delarna....men...som sagt...maken orkade inte lyfta in själv...*vad var det jag sa*. Vi fick be en man som passerade att hjälpa oss.

Sedan var det bara att börja ringa föräldrarna på alla tänkbara telefoner...får till slut tag på de....när de sitter och äter middag på en restaurang nere på stan...de lovar att komma förbi så fort de ätit klart. De dök upp efter en halvtimme och försäkrade att det inte gjorde något.

Så...nu har maken åkt i väg till innebandyn och jag sitter här rosenrasande. Både för att han aldrig kan planera/förutse något samt han även förstörde mina föräldrars kväll... Har så ont i fogarna/rygg i dag att jag knappt tagit mig ur sängen/fram över huvudtaget, har varit tvungen att ha skenorna hela dagen pga smärta...har smärtsamma sammandragningar igen...och deppig som tusan...

Hoppas att ni har mått bättre/haft en bättre dag! Behöver lite uppmuntran tror jag...skulle helst vilja gå i ide och vakna i morgon eftermiddag till strålande sol, en glad och PLANERANDE make och helg att pyssla klart i lägenheten...och att allt skolarbete har gjort sig självt och att jag lärt mig allting utantill!

• Börnen

Tille: jag brukar köra med samma taktik när det finns en sak "över"...självklart är den till mini!

• Börnen

Nu har jag lagt in nya bilder på magen! v. 27+0 Tycker att den har krympt från förra veckan...eller vad säger ni?

Vad tror ni om könet?

• Börnen

Pratade med fk iförra veckan...och jag kan inte ens söka hp då jag pluggar. Det finns inget arbete att bli ledig ifrån...det är SÅ diskriminerande att vara student...min arbetsmiljö är MINST lika farlig som någon annans. Eller är det någon annan som har lust att stå och obducera/skära i lik med en massa olika konstiga sjukdomar kl 7.30 på morgonen!?!?!? Kanske inte så konstigt att jag svimmar sittandes på dessa obduktioner...mini säger nog åt mig att gå därifrån!

Apropå bebisars läge...egentligen är det vanligare att de ligger på vänster sida...då det är bättre med plats på den sidan (behöver inte trängas med levern...). Men som ni säger...min ligger mest på höger sida...huvudet ner i vänster höft och sparkar upp på höger sida.... Oftast ganska tomt på vänster sida med andra ord och en sned mage

• Börnen

Mini sparkar inte heller riktigt lika mycket längre...utan buffar mest runt och bökar som sjutton...det kanske börjar bli lite trångt där inne eller vad tror ni...trodde att det skulle sparka mer och mer och minska de sista veckorna...men det är ju långt kvar!

• Börnen

Jag har min sista tenta 3/6 och bf 12/6...så har jag tur så får jag 9 dagar att ta igen mig på. Det är inte lätt att vara student...man kan ju inte direkt sjukskriva sig...det får jag ju bara ta igen en annan termin...och inte går det att få hp trots farlig arbetsmiljö (minst sagt)... Så...det är det bara att bita ihop och köra på så länge det går...

Mådde lite bättre igår...idag har jag inte hunnit se om frukosten behagar stanna eller inte...ska försöka sätta mig ner och plugga nu och vara riktigt duktig...behövs verkligen...ligger LÅNGT efter kursplaneringen...blev så med flytten, trötthet, lågt Hb och kräkningar...

• Börnen

Funderar också på att gå och lägga mig nu...har varit uppe sedan kl 8,30 och INTE sovit middag idag *trött och kinkig* Har inte gjort så där jättemycket...suttit och pluggat ca 3 timmar, lekt med datorn, valt tapeter till sovrummet och sedan fikat hemma hos 2 gravida kompisar (jättemysigt). Sedan var vi hem till mina föräldrar och hämtade borrmaskinen samt fick smaskiga våfflor!

Är det verkligen allt man ska orka göra på en dag...känns verkligen mesigt att inte orka mer...tycker bara att jag har slöat...inte fått något vettigt gjort om man säger så...sedan hör man om de som jobbar och målar och fixar och har sig...vilken mes man är...

Fast de andra dagarna är jag i och för sig i skolan, men ändå!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D