• Felicia6

Volvo V70

Vad har ni för v70 och vad har ni för erfarenheter av dom?
    Nåt man ska hålla koll på då man äger en?

Köpte en volvo V70 2.5T -04a idag så jag är ute efter alla tankar och åsikter om bilen

• Svar på tråden Volvo V70
  • Felicia6
    zelda71 skrev 2007-07-12 20:33:02 följande:
    Suveränt bra familjebil. Bara bra erfarenheter av den. Rymmer mkt, är mjuk o tyst att köra.
    vi hade en S40 innan så denna känns som ett monster Tänk att jag slipper tråckla ner barnvagnen i bagaget utan kan bara ställa in den typ
  • Felicia6
    ElinC skrev 2007-07-12 20:36:05 följande:
    Jag gillar också min. Vi har en 97a. Ett problem som visst är rätt vanligt är att om man startar bilen och stänger av efter en kort stund så brukar den bli sur. Alltså ostartbar. Mycket jobbigt! Som typ om man bara ska flytta på den, då är det bättre att låta den så och gå. Det här har hänt mig två gånger.
    Är det vanligt på alla, lr just vissa årgångar?
    Jobbigt då det blir så :S
  • Felicia6
    LuMa skrev 2007-07-12 20:40:24 följande:
    Vår V70 har haft alla vanliga fel en volvo bara kan ha, i det här huset kommer det inte att komma flera volvos efter den här.Den har läckt olja mellan växellåda och motor, elpanelen till fönsterhissarna har strejkat, styrlederna har varit slut osv osv osv..Visst, den är skön att köra och har rätt okej utrymme men annars; nope!
    Har du hört nåt om det är vanliga fel som ofta händer eller om ni fått ett måndagsexemplar?

Låter inte roligt iaf
  • Felicia6
    neoaliya skrev 2007-07-12 20:42:52 följande:
    Vi har en v70 -04. Är ganska nöjd med den. Tycker dock dom är lite sega, vill ha en bil som har lite mer motor...hihi gillar att va först från trafikljusen
    så har vi nu med våran Den är det riktigt med drag i
    LuMa skrev 2007-07-12 20:45:00 följande:
    Före vi köpte den så sa alla som låtsades veta att det är bra bilar och att vi skulle köpa.När vi köpte den och alla fel började komma smygande så sa samma personer "ja men det där är vanliga fel hos Volvo". Grrr!Vår måste vara ett måndagsexemplar, så här mycket fel kan inte alla Volvobilar ha för i så fall skulle det inte finnas så många av dom.Jättetrist är det då det är bara massa dyra fel hela tiden.
    Usch vad jobbigt. ja då förstår jag att du inte vill ha volvo igen iaf. men tråkigt då det blir så
    xxxx skrev 2007-07-12 20:46:58 följande:
    Vi har en v70 2,5T -00 med nyare karossen. Och vi är supernöjd med den. Ryms mycket och så är den kul att köra..
    har ni haft några problem o så lr?
  • Felicia6
    Axels mamma skrev 2007-07-12 20:48:31 följande:
    Vi har en 2,4T(tror den heter så) och få kommer före mig från trafikljusen
    hihi, samma här Vi har en 2.5T

(finns bild i mitt galleri på den)
  • Felicia6
    Supertesco skrev 2007-07-12 20:52:17 följande:
    Vi har en 2,5T -04, jag tycker om den hur mycket som helst. Helt underbar att gasa iväg med, inte många som hinner ifatt mig när jag drar på vid trafikljusen
    Då är det en sån som vi köpte idag
    Jag märkte det då jag provkörde den att det var ruskigt med drag i den

Är det 140hk på en "vanlig" v70?

På den vi har är det ju ändå 210 och det är ganska stor skillnad Och turbon..ojojoj
  • Felicia6
    mianf skrev 2007-07-12 20:53:01 följande:
    Vi har en V 70 06:a och har bara positivt att säga om den förutom att jag önskar jag kunde köra in vagnen rakt istället för att behöva ställa den på tvären, men men det kan man ta
    jag kan oxå ta det, eftersom hittills har jag baxat in en vagn i ett bagage på en S40
    Axels mamma skrev 2007-07-12 20:53:14 följande:
    2,5T heter den ju. Var tvungen att gå ut och kolla Vi har en babyblå(ljusblå) så snygg och superrolig att köra, det är ju ingen nackdel att den är säker och kan lasta hur mycket som helst
    Ljusblåa är fina oxå Min man ville ha svart, men den här röda färgen vi har är oxå fin
  • Felicia6
    Lobos mágicos skrev 2007-07-12 20:54:57 följande:
    Törstig, annars är den bra.
    Drar den mycket?
    Axels mamma skrev 2007-07-12 20:55:41 följande:
    140 eller 170 beroende på årsmodell. De äldre vanliga har 140 och de nyare 170
    Ah, ja vi har sett på en som hade 170, men det kändes lite lite det med..hihi
  • Felicia6
    neoaliya skrev 2007-07-12 20:56:48 följande:
    sorry, missade turbo delen. Vi har bara en "vanlig" V70 så då fattar ni om jag tycker den är tråkig Är i bytar tankar och då till en xc90, gillar lite "större" och jeep är favoriten och eftersom vi gillar volvo för övrigt så känns det som ett bra val. Har tre barnstolar som ska få plats också och visst går det nu mn trångt är det
    Min man har tjatat om xc90, men dom pengarna finns inte just nu.. Dom är ju rätt dyra :S

Ja då förstår jag att du tycker det Vi har kört en "vanlig" V70 och dom är lite sega tycker jag med
  • Felicia6
    ElenaPauline skrev 2007-07-12 21:00:40 följande:
    Vi har en v70 (den äldre karossen) men med turbo.. typ 2,4T eller nå sånt. Den drar kring 1 liter/mil blandad körning.. under litern landsväg, så det är verkligen godkänt, med tanke på motorn och att det är en så pass stor bil!
    LuMa skrev 2007-07-12 21:00:55 följande:
    Vår är en 2,4T och drar strax under litern milen med sommardäck, mera med vinterdäck.Kom ihåg att kyla turbon bara.
    Axels mamma skrev 2007-07-12 21:01:03 följande:
    Felicia6: Våran drar 0,95, men den går i stort sett bara landsvägskörning. Vi har en manuell växellåda, automat drar ju lite mer om man har det
    Men visst är det rätt bra ändå?
    Det jag har hunnit köra med våran visar ett snitt på 1liter/mil och det känns helt okej med tanke på storleken på bilen o motorn och att det är turbo

Hur kyler man turbon då?
  • Felicia6
    neoaliya skrev 2007-07-12 21:01:22 följande:
    Ja med min 40 kr på kontot så blir det ingen bil *asg*, men vi tar det som firmabil. En kompis har nyss köpt en sprillans ny som ej kommit ut än, det är den rödaste bil jag sett och sååååå fin....*drömmer*
    Aha, kan man göra på det sättet så är det ju superbra
    jag kände att det vi gav för denna var smärtgränsen för oss man vill ju ha lite pengar till andra nöjjen oxå
  • Felicia6
    LuMa skrev 2007-07-12 21:07:59 följande:
    Det är helt okej tycker jag också.Du kyler den genom att låta bilen stå på tomgång en stund innan du stänger av den.
    Ah, då ska jag tänka på det
    Vad händer om man inte gör det?
Svar på tråden Volvo V70