• Iorlover

Snabba bilder på kaklade badrum någon?!?

Vi ska till att kakla badrummet nu o de är lite brottom. Men har ingen aning om hur det ska se ut. Någon som har bilder eller ideer?
    Är ett ganska litet rum med dusch, tvättfat o toa.

• Svar på tråden Snabba bilder på kaklade badrum någon?!?
  • tjenixen

vi har byggt ett litet badrum på ca 6 kvm med snedtak i men det rymmer ändå bubbelbadkar, dusch, toalett, handfat. Det är kaklat och med klinker på golvet. Finns i mitt galleri eller i bloggen.

• Iorlover

Tack det var bra att få se, va fint ni gör. Jag har total ide torka. Vill jättegärna se mera bilder!

• Vera 74

Kolla in vårt nya badrum i mitt galleri!

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • mimmi006

Jag har nog bilder... ska kolla om jag kan lägga in fler...

I vårt gamla badrum har vi: vit mosaik/ fondvägg i lindblomsgrön glasmosaik och gråvit sjösten på golvet.

I nästa blir det: svart/ vitrutigt golv, vit glasmosaik och vita putsväggar.

• Iorlover

Tack! Vad ni har det fint hemma!! Lite sugen på svartvita golv i badrummet nu.....hmm. Såå svårt. Först var jag inne på detr "vanliga" Tvåfärgade väggar med bord i mitten, men det verkar ju vara helt ute nu. Nu verkar det vara vitt som gäller. Eller?

• mimmi006

Jag bryr mig inte så mycket om vad som är inne, de flesta har nog stora, avlånga, vita plattor på väggen och mörkgrå golv. Mosaik är ju ute , men jag tycker att det är fint ändå... Ett badrum ska helst stå sig några år, så om du har gillat bård länge ta en som passar till många stilar. Vitt är ju lätt att byta stil till bara att byta färg på handdukarna och andra "lösa" saker!

• Iorlover

Jo, det är sant. Det kanske får bli något ljust.

Har ni något förslag till köket då på kakel. Har ek luckor o terracotta färg på golvet.

• mimmi006

Det beror lite på vilken stil du vill ha !?
    Lantligt- vitt, fasat kakel
    Klassiskt- vitt handslaget
    Coolt- Mönstrat marockanskt
    Trendigt- Glasskiva med ornamenttapet bakom

Ek och terracotta drar ju åt orange/ gult... det skulle vara fräscht med vitt till, iallafall i basen.

• NovasMam

todiloooo..

åhh så skoj å kalka om.. jag har nog lite bilder i mitt galleri på våra badrum..

• Iorlover

mmm, varit o hämtat lite kattaloger nu, så jag får väl roa mig med att kika i de i kväll. Allting är ju så brottom känns det som. Sambon o katterna kan ju bo här men jag o barnen får bo inneboende hos en vän tills det är klart med allt. Toaletten är väl kanske det mest viktiga. Sen kan vi nog bo här med.

Svar på tråden Snabba bilder på kaklade badrum någon?!?