• fipa 2

Kokplatta?

testar här ifall jag får fler svar.

någon som har tagit med sig en kokplatta på resan utomlands?

vi ska vara borta i två veckor och det är första gången med sonen som är två år.
    är lite orolig då han kan vara lite svår med maten ibland (ofta) och det känns tryggt att kunna koka ihop något till honom ifall han vägrar restaurang mat. steka korv, ägg, göra soppa ja vad som helst som han tycker om

tror ni det är ok för hotellet att ta med sig den? de vi bokade resan hos har nollkoll och sa att vi ska ringa till själva hotellet i kroatien och fråga! jag kan inte kroatiska och engleskan är inte på topp heller..
    så jag vågar inte ringa och fråga

vad tycker ni?

• Svar på tråden Kokplatta?
  • TjorveniSkåne

Det låter som ett väldigt komplicerat sätt att lösa problemet på, tycker jag. En restaurang borde kunna steka/koka ett ägg eller koka makaroner om ni ber om det. På italienska restauranger kan man alltid beställa "ren" pasta om han nu gillar det.

• fipa 2

javisst det borde gå, men tänk om inte??

har aldrig varit i kroatien förut så jag vet inte hur det är där nere

• Ankianka79

Är det ett "vanligt" hotell ni ska bo på, för är det ett lägenhetshotell så finns det ju plattor och enkel köksutrustning så man kan göra lite mat själv.
    Men är det ett hotellrum så går det säkert att använda en kokplatta, glöm inte att kolla om adapter behövs i så fall.

• fipa 2

anki

det är hotell, frukost ingår, så jag hoppas sonen får i sig någon macka, han är mycket kräsen så vi få hålla tummarna hehe

det känns så tryggt att ha en kokplatta ifall min lilla trotsiga tvååring ska få för sig att inte uppföra sig på restaurang (har hänt) så att gå in på rummet och koka ihop något känns bra..

har pratat om kokplatta med min mor och hon var negativ, hon sa: tänk om det skulle börja brinna på hotellet och de ser att vi har kokplatta, så kommer de att anklaga oss. hon ska jämt tro det värsta!!
    vad tror ni, har hon rätt?
    jag och maken känner sonen bäst, även fast hon påstår att det kommer visst att funka med maten där nere. ok det kanske det gör men det skadar inte att köpa och ta med en kokplatta för 199-299:- kr

• TjorveniSkåne

Men en kokplatta väger ju säkert 5-7 kg! Ni har säkert mycket annat "junk" med er också, som alla andra barnfamiljer på resande fot.

Satsa på att det finns servicepersonal som kan hjälpa er på plats! Om hotellet serverar frukost måste de ju ha kokmöjligheter, och som sagt, restauranger brukar vilja ha kunder och kan i regel göra specialare till små gäster om deras förälder betalar för en vanlig middag med vin etc.

Svar på tråden Kokplatta?