Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Miatorp i Helsingborg

Jag ska flytta tillbaka till Helsingborg, där jag inte bott på många år. Har nu möjlighet att få en lägenhet i Miatorp, ett område som jag har vuxit upp bredvid och tyckt var okej. Men nu börjar en del säga att det är otryggt där, och att de känner folk som bor där men som vill flytta.

Är det så hemskt som det låter?

• Svar på tråden Miatorp i Helsingborg
  • vackrastarflow

puffar och hoppas på det bästa

• vackrastarflow

så Miatorp är värre än Planteringen för dig?

• vackrastarflow
    Pallevante skrev 2007-07-13 12:50:12 följande:
    hmm..vad skall man säga...i mina ögon e det inte så säkert där nu mer...Men det finns ju fler "otrygga ställen" i stan i mina ögon: visa delar på söder, högaborg, plantan, frderiksdal i viss mån, drotnninghög och dalhem. ¨bor själv på husensjö vid olympia ochhär e det bara bra=)men det e ju ocså vad du gör det till där du bor.trivs du inte så kan du ju sätta upp dig på någon annan eller köpa en bostadsrätt.
    ja, just nu gör min ekonomiska situation och ett dumt kösystem på helsingborgshem att detta är mitt enda val, såvida jag inte vill bo hemma i all evighet. jag flyttar till hbg från utomlands, utan jobb, så man får ju inga andra kontrakt precis.
  • vackrastarflow

åh va bra tjejer, ni gör det verkligen så mycket bättre nu. bäst är det ju att höra från de som bor/bott där. tycker ju också att Miatorp ligger så schysst till, så nära havet. mina föräldrar bor på Råå, så det är kvällsmatsavstånd till dem haha

och ja, jag längtar efter mitt älskade Helsingborg!!

tack tjejer, verkligen, jag har haft såna kval. nu känns det mycket roligare.

• vackrastarflow
    AnkarRoS skrev 2007-07-14 16:19:02 följande:
    Vi bor på Planteringen i radhusområdet och jag tycker det har lugnat ner sig här, tycker det är väldigt lugnt. Är jag däremot på Dalhem kan jag vara lite rädd. Men det är kanske som man blir hemmablind. Miatorp är jättelugnt tycker jag och ligger ju kanon till, nära Willys/ÖoB och bästa stranden. Nu ska vi flytta ifrån Hbg. är så trött på alla köer och så men jag trivs jättebra i denna änden av stan!
    super
  • vackrastarflow

haha kul att läsa denna tråd, jag bor kvar på Miatorp. Lugnare ställe får man ju leta efter!!

Svar på tråden Miatorp i Helsingborg