• vackrastarflow

Miatorp i Helsingborg

Jag ska flytta tillbaka till Helsingborg, där jag inte bott på många år. Har nu möjlighet att få en lägenhet i Miatorp, ett område som jag har vuxit upp bredvid och tyckt var okej. Men nu börjar en del säga att det är otryggt där, och att de känner folk som bor där men som vill flytta.

Är det så hemskt som det låter?

• Svar på tråden Miatorp i Helsingborg
  • Pallevante

Enligt vad ja har läst ochört så har "plantan stuket" börjat sprida sig dit. men jag v attför några år sedan var det rätt så bra där, har vänner som bott där, men de som bodde där senast berättade detta och därför säger jag bara vad de sagt. har själv ingen direkt erfarenhet av det eftesom jag alltid bott i stan eller på höjden.

men vem vet..mina vänner känner kanske inte samma som er... e nog olika.

• Ellah

Skillnaden mellan Miatorp och Plantan för mig är enooooooorm. Jag är fortfarande den enda utlänningen i mitt kvarter här så särskilt långt har inte Plantanstuket spridit sig om det är det man syftar på.

Nä, jag rekommenderar dig verkligen att flytta hit. Här är lugnt, ganska tyst, nära till havet, lite skog, affärer och behagligt avstånd till stan.

• Pallevante

jag tror att det e så att det blir så bra som man gör det. bara för att vissa inte trivs i visa områden så gör ju andra det. alla e vi ju olika.
    jag kan bara önska dig lycka till med flytten i alla fall...hbg e en underbar stad=)

• JeckaH

Ja, I lÖÖÖÖÖV Helsingborg!!! Bästa staden!

Bor nu i Åsa i halland, men vill gärna någon gång i mitt liv flytta tillbaka till Hbg. Det är fantastiskt på sommaren!

• plisseplosse

Miatorp. Där hade jag min första egna lägenhet för 10 år sedan. Jag trivdes jättebra, men såg en heldel skumt folk och gick inte gärna ut själv kvällstid.

• JeckaH

Vad konstigt, jag var ute och sprang nästan varje kväll. Såg inget skumt folk alls.

• vackrastarflow

åh va bra tjejer, ni gör det verkligen så mycket bättre nu. bäst är det ju att höra från de som bor/bott där. tycker ju också att Miatorp ligger så schysst till, så nära havet. mina föräldrar bor på Råå, så det är kvällsmatsavstånd till dem haha

och ja, jag längtar efter mitt älskade Helsingborg!!

tack tjejer, verkligen, jag har haft såna kval. nu känns det mycket roligare.

• plisseplosse

JeckaH:
    Ja, de fanns där när jag bodde där ialla fall. En snattarliga (ej barn eller ungdomar utan vuxna, kanske kallas tjuvar då förresten)
    tillexempel, som jag själv såg i aktion på numera nedlagda Konsumbutiken. Under tiden jag bodde där kunde man läsa i HD varje vecka om brott som begåtts på Miatorp.
    Men som sagt jag trivdes bra och har bara fina minnen därifrån

• AnkarRoS

Vi bor på Planteringen i radhusområdet och jag tycker det har lugnat ner sig här, tycker det är väldigt lugnt. Är jag däremot på Dalhem kan jag vara lite rädd. Men det är kanske som man blir hemmablind. Miatorp är jättelugnt tycker jag och ligger ju kanon till, nära Willys/ÖoB och bästa stranden. Nu ska vi flytta ifrån Hbg. är så trött på alla köer och så men jag trivs jättebra i denna änden av stan!

• vackrastarflow
    AnkarRoS skrev 2007-07-14 16:19:02 följande:
    Vi bor på Planteringen i radhusområdet och jag tycker det har lugnat ner sig här, tycker det är väldigt lugnt. Är jag däremot på Dalhem kan jag vara lite rädd. Men det är kanske som man blir hemmablind. Miatorp är jättelugnt tycker jag och ligger ju kanon till, nära Willys/ÖoB och bästa stranden. Nu ska vi flytta ifrån Hbg. är så trött på alla köer och så men jag trivs jättebra i denna änden av stan!
    super
  • Woppsiedaisy

Jag bodde på miatorp i 4 år och jag säger då att dom där rykterna är helt fel. Fick också höra det närj ag sa att jag bodde där men jag älskar den delen av stan! kör på det:)

• Woppsiedaisy

Helsingbrog är världens finaste stad och miatorp är kanonområde, nära till havet och råå och allt fint! slå till på det:)

• vackrastarflow

haha kul att läsa denna tråd, jag bor kvar på Miatorp. Lugnare ställe får man ju leta efter!!

Svar på tråden Miatorp i Helsingborg