• Lisa08

BF i mars 2008

Hej!

Jag har inte hittat någon tråd här under "Svårt att få barn" som är för oss som precis har börjat inse att vi faktiskt kanske är gravida. Om det redan finns en får ni gärna länka till den här under...

/Kram

• Svar på tråden BF i mars 2008
  • Lisa08

Jag är då lycklig att äntligen blivit gravid och i det hela är jag på sätt och vis också lite glad över att ha utvecklats som människa i och med det kämpande vi IVF:are får gå igenom.

Det är tufft, men när det väl lyckas tror jag vi ser på livet på ett annat sätt. Bara genom att läsa de trådar som finns här berör mig enormt. Var inne på "normala" graviditets-trådarna och blev sååå upprörd över deras sätt.

Ska bli spännande att höra hur ni andra har det!

Välkomna hit!

• Mitt livs lycka

Hej,

Jag och min sambo plussade den 26/6 efter vårt första IVF/ICSI. BF 1 mars 2008. Var på mitt första VUL igår men allt känns fortfarande helt overkligt!

• Lisa08

Vad kul! Grattis! Jag har inte fått tid förrän den 13/8 för VUL, men läkaren undrade om jag ville tjuvtitta för en vecka sedan och då såg man ett litet dammkorn. :)

Jag tror att vårt BF blir den 3/3.

Ja, overklighetskänslan är total, håller med. Har inga symtom förutom ömmande bröst och sjukt tjock mage pga överstimulering (men det är bara vatten och äggstockar som tar den platsen).

Hoppas nästan på att få må lite illa... kommer jag nog ångra att jag sagt en vacker dag. ;)

• Mitt livs lycka

Ja, själv började jag må lite illa i förra vecka och det håller ff i sig. På grund av detta måste jag och småäta hela tiden för när jag äter avtar illamåendet lite. Klagar absolut inte - det är det ju självklart värt men det är ju trots allt lite jobbigt att må illa, särskilt när man är det i stort sett hela dagarna som jag kan vara.

Jag längtar till man får en "riktig" mage och när man börjar känna den lilles sparkar - då kanske man inser att man faktiskt väntar barn PÅ RIKTIGT! Jag tror inte att jag till fullo kommer att förstå att jag är gravid förrän jag känner bebisen...

• Elvisgirl

Jag har bf den 24 mars. Är i v.7 (6+1)...

• Lisa08

Hej!

Hemma en kortis mitt i semestern (därav tystnaden).

Välkommen elvisgirl!

Har ni varit på MVC än? Jag var där i tisdags och det kändes som ett steg i rätt riktning. Barnmorskarn var supergullig, som en liten extra mamma. :)

Hur mår ni annars?

Jag har tid till VUL den 13 aug och det känns redan nervöst. Eftersom mina symtom inte är speciellt starka så undrar man ju ibland om det verkligen finns någon där inne. Det enda som jag känner, SER, är att min bröst växer... massor.

Nu åker jag till västkusten en vecka för att proppa i mig räkor och må gott innan semestern tar slut.

Ha det bra!

• Lever på hoppet

Hej!

Är också gravid efter ivf på HS. Enligt beräkning på Fm är jag gravid i v 7 (6+1) och bf är den 28 mars. Det är så spännande!

Kan inte heller förstå att jag är gravid. Är lite rädd för mf. Jag vill bara att veckorna ska gå.

Visst är det mysigt att ha något att se fram emot nu när hösten och vintern kommer!?

Lisa08- Lycka till på vul!

Ha det bra!
    Kram

• Elvisgirl

Jag har inte heller några direkta symtom. brösten har ömmat lite o sen att jag mår illa emellan åt. men annars inget. Börjar i bland tro att det inte finns någon där inne. Ska på inkrivning dne 6 september, så är ju ett tag kvar dit....

• Lisa08

Hej!
    "Lever på hoppet"! Välkommen och grattis till ditt plus!!

Nu börjar semestern lida mot sitt slut och det känns konstigt att börja jobba igen efter 7 veckors frånvaro (sjukskrivning och semester). Men det ska bli skönt också för jag tror att veckorna går lite snabbare när man jobbar... haha trodde jag inte att man kunde säga efter en skön semester.

På måndag är det första "riktiga" vul:et för mig, nervöst. Tidigare är från vecka 5 och då var det ju bara ett litet dammkorn på bilden.

Hur mår ni? Har ni planer på några aktiviteter under er graviditet? Själv funderar jag på vattengympa.

Vi hörs!

• Lever på hoppet

Lisa08- Lycka till imorgon! Vad spännande!

Jag ska ringa Hs imorgon och boka en tid för vul. Hoppas jag får en tid snart.

Hur mår ni?
    Jag har ingen energi alls. Orkar inte laga mat, tvätta eller någonting. Är inte speciellt sugen på mat. Hoppas det går över snart.

Lisa08- hör av dig imorgon och berätta!

Kram

Svar på tråden BF i mars 2008