Inlägg från: mandala |Visa alla inlägg
  • mandala

Var äta ute i Stockholm??

Jag och min sambo ska åka barnfritt till Sthlm nästa helg. Vi ska ut med ett par kompisar till oss. Nu funderar vi på var vi ska äta. Vet inte vad vi ska välja.

Vi har funderat på nåt tapasställe, vinoteket, gondolen, restaurangen, café opera mfl.

Men kan någon här komma med förslag på ett bra ställe? God mat, gärna så man kan sitta o dricka lite efter, bra stämning, lite inne.

Ja jag vet inte, vet ni?

• Svar på tråden Var äta ute i Stockholm??
  • mandala

Kul med flera olika förslag.

Jensens var mitt stammisställe i malmö. Vi åt där väldigt ofta. Väldigt gott men eftersom jag varit på restaurangen tidigare väljer jag något annat. Ska kika på era förslag.

• mandala

Vi äter nog det mesta. Men en är vegeterian, jag äter inte fisk.

Vi tjejer skulle tycka att om maten inte är allt för tung skulle kännas bra. Alltså, att det kan finnas nåt mer lättsamt också om man inte vill äta allt för mycket. Det var därför vi funderade på tapas. Där väljer man hur mkt man ska äta och blir inte så tungt mätt som man kan bli på vissa ställen.

• mandala

Vad kul!! Vad duktiga ni är med tips. Ska bli skoj att kika igenom alla menyer, de som har hemsidor iaf.

Blir sugen på att gå ut redan i helgen, men får snällt vänta en vecka till. Ska jobba 24h i helgen så jag är lite smått trött bara av att tänka på det (+ att jag jobbat hela veckan).

• mandala
    Sötling skrev 2007-07-13 21:33:26 följande:
    Vad många superbra tips! Letade själv efter bra restauranger pch ville ha rekommendationer. Så tack!
    Hihi, kanon att fler fick hjälp 
  • mandala

Ska kolla upp det med.

Just nu verkar det som det kan bli restaurangen, eller vinoteket. Vill ni säga nåt om de ställena?

• mandala

Hehe jaha Inte så lätt när man inte har en aning om ställena. De två vi ska ut med bor i sthlm men går inte ut så ofta heller. Tur man har er här då

Ska kolla, det var en av dem som var fullbokade, men vet inte vilken det var. Säkert restaurangen då.

Svar på tråden Var äta ute i Stockholm??