• tofs

vecka 10....någon mer som känt hugg i magen??

Jag är i vecka 10 och idag vid frukosten kände jag som lite hugg i magen, finns det fler som kännt av något liknande och vad kan det betyda?

Hur mår ni andra som är i vecka 10???

Jag är trött, kissar ofta och har en svag känsla av illamående lite till och från... har som tur är inte kräkts ännu

• Svar på tråden vecka 10....någon mer som känt hugg i magen??
  • Lundby87

Hade så i början men är väl det att det töjer sig där inne

• HH78

Hade också en massa hugg i magen i början av min grav. Det är ligamenten som töjs så en bebis ska få plats där . Det känns mest när man reser sig från sittande eller liggande, eller hur!?
    Helt normalt.
    Skönt att du verkar må rätt ok iallafall, jag spydde varje dag till v 20.

• Werty

Fick en huggande känsla i magen i vecka elva. Det var bara under ett tillfälle, men det är klart man blir nervös! Tog upp detta med min barnmorska, och hon sa att det är helt normalt.

Vi får hoppas på det bästa!

Kram Werty

• Metaphor

Jag är nu i vecka 10, och för tre dagar sen fick jag en blödning. blev såklart livrädd.. dessutom kände jag nästa dag stickande smärtor, "hugg" som du beskriver. som om nån stack mig med en kniv i magen, mest på sidorna.. for till sjukhuset nästa dag, var ju så säker att något var fel.. men allt var bra, den lilla mådde bra, och hjärtat pickade precis som det skulle :) läkaren visste inte riktigt varför jag fått blödningen, men sa att det är sånt som händer ibland och det är inte alltid farligt. hon sa att "huggen" nog bara råkade komma just efter blödningen, och att de beror på att livmodern växer, o.s.v.. så jag tror inte att du heller behöver oroa dig! :) jag är också väldigt trött, kissar ofta och mår illa varje morgon... lycka till :)

• Lussekatten87

ja i början kom det ibland.

Januaribebis!
  • gräken

hej allihop.
    er "hugg" hur ofta kommer dom for er?

jag har sa oxa en bart pa vanstra sidan och sakert 5-6 ggr per dag?

ar lite orolig faktiskt...

(texten ser lite konstig ut for jag ar utomlands just nu..)

• HannaElectra

jag har oxå hugg på vänstra sidan neråt av magen!!!!
    Hade det igår hela dagen.. Men om det är ligamenten så är itne jag orolig mera. Men var jätte orolig igår :( ¨
    Någon annan som kan vetas vad det är?????
    Är i v..hmms shit vad tiden går.. v 14!!!

• gräken

men jag ar bara i v. 9 normalt att kanna sa da??

• HannaElectra

jag vet inte :( Klart man blir orolig!!!!

Men jag tror inte det är någon fara..

• HannaElectra

Som sagt så är vi juh flera som känner så vad jag förstått?
    Och ingen som har fått missfall än...=)

• gräken

livmodern borjar val vaxa ratt tidigt sa det borde val vara vaxtvark man kanner...
    men att man bara kanner pa ena sidan kanns ju tokig...

• HannaElectra

Kanske bäbben som ligger lite skevt och trycker på ngt inre organ.. Jag vetinte??
    What do you think...??

• CeciliaBa

Jag hade så igår efter en heldag på IKEA men mycket rännande upp och ner osv. Men efter jag vilade på kvällen så har det försvunnit. Men ibland kan det ju sticka till lite. Tror inte man ska oroa sig så mycket även om det är lättare sagt än gjort.

Kill them with kindness...
Svar på tråden vecka 10....någon mer som känt hugg i magen??