• kramizar79

Hård mage vad göra?

Hej! Lite känsligt detta men ja måste fråga ändå! Ja har haft väldigt trög mage i ca en vecka nu, å ja vet inte om ja får sitta på toa å trycka för mycket (ursäkta ordvalet) en kompis sa nämligen att man kan börja krysta då (stämmer detta)?? Å va ska ja göra för att magen ska bli bättre?? E i v22 snart!

• Svar på tråden Hård mage vad göra?
  • kramizar79

Hopp2007: Jo ja e lite rädd för laxsermedel men katrinplommon kan ja ju testa (funkar det me vanliga plommon me tror du? el måste det va torkade?)

• Tilda08
    kramizar79 skrev 2007-07-14 15:35:52 följande:
    Hopp2007: Jo ja e lite rädd för laxsermedel men katrinplommon kan ja ju testa (funkar det me vanliga plommon me tror du? el måste det va torkade?)
    De som man tar via ändtarmen är inget att vara rädd för. De påverkar dig bara just då. De försvinner ut ganska snart. Just katrinplommon är nog enklast att få tag i torkade. Testa att äta ett par om dagen och se vad det gör. Kanske ha bitar av dem i filen tillsammans med flingorna eller nåt sånt? Lycka till! Känner med dig!
    Fjärde gången gillt?
  • Tilda08
    THR1972 skrev 2007-07-14 15:35:13 följande:
    linfrö kan också vara bra MEN kan ha totalt motsatt effekt om man har otur dvs att man blir mer "förstoppad"...
    Stämmer på mig. Pga min IBS kan jag inte äta mycket fibrer, då får jag supermycket problem...
    Fjärde gången gillt?
  • Clavi

Krysta på du, det sätter inte igång nån förlossning.
    I örvrigt har du fått bra tips

BF 070731
  • miss marion

Hej!
    Hela linfrön är jättebra - någon i tråden rekommenderade krossade linfrön, men jag har hört att man ska undvika att äta mer än en msk om dagen av dessa eftersom de innehåller något ämne som är lite giftigt. Kanske värt att kolla upp innan du provar?

• kramizar79

Hopp2007: det kan ja ju göra (ska testa katrinplommon först tror ja).. Tack igen!

Clavi: haha, ja då gör ja det! Annars har ja hört att sex kan sätta igen förlossningen (fast ja vet inte om det bara e en myt)..

miss marion: Då får ja va lite uppmärksam där (ska kolla upp det först).. Tack

• Clavi

Sex kan sätta igång förlossningen när du är fullgången. INTE i v 22.

BF 070731
  • butterfly82

Psylliumfrön, linfrön o kiwi är jättebra!!! Lactulos får man ofta väldigt uppblåst mage av o det gör ont på mig i alla fall... blir mest gaser tyvärr...

• fish

För mig har aldrig någon naturlig kur med frön eller frukt och dyl hjälp ett dugg. Om jag har behövt ta laxermedel har jag varit tvungen att ta mer än dubbla dosen men flutande laktulos hjälpte verkligen och det nästan på en gång utan att jag blev för lös istället.

• kramizar79

Clavi: det vet ja..

butterfly82: Jasså kiwi me (det gillar ja mycket) Har skaffat hem både det å linfrön..

fish: ja prövar först med linfrön å kiwi å om det inte funkar så lyder ja ditt råd!

Tack alla för bra tipps!

Svar på tråden Hård mage vad göra?