Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

Högenergifoder till stora hundar?

CloudBerry skrev 2007-07-14 16:12:05 följande:

Oj, fodret från Royal hade 32% protein och 30% fett..och det foder jag har från Magnussons som ska vara ett AKTIV foder har bara 18% fett och 28 i protein...vilket skitfoder.Tack för länken
    Det är mycket annat som spelar in också. Och mängden fett kan ju vara bra att den är låg, det är ju många hundar som lätt lägger på sig. Magnussons ska vara ett väldigt bra och omtyckt foder, men även ett jättebra foder kan fungera dåligt på vissa hundar. Din hund verkar väldigt känslig med det där.
  • Xgirl83

Snufserufs skrev 2007-07-14 17:26:46 följande:

Prova ett färskfoder istället.
    Ja det var faktiskt en väldigt bra idé! Jag har hört om många hundar som är kräsna med maten men som älskar färskfoder och äter det med stor aptit. Dessutom gick vår hund upp väldigt i vikt av det och det borde ju vara positivt för din hund. Vår hund älskade det och hade underbart lite och fast avföring.

Här är några tillverkare:
    Klass - www.klassfoder.se (det vi gav)
    Bravo - www.bravohundfoder.se
    Fodax - www.fodax.se
    Nordic - www.nordichundfoder.com
    Halla - www.hallafoder.se
    Priima - www.priima.se
  • Xgirl83

CloudBerry skrev 2007-07-14 21:14:27 följande:

Bra tips om fäskfoder, jag har tänkt tanken förr. Men jag räknade ut hur mycket som skulle gå åt på en månad och priset skulle bli nära 800:- i månaden och jag vet inte om jag riktigt är beredd att betala det. Han skulle behöva 10 burgare/ dag av Bravo som Snufserufs tipsade om....hur mycket gav ni era hundar?
    Oj! För oss var det billigare att ge Klass än torrfoder. Men jag tror butiken som sålde det hade ett ganska bra pris.
Svar på tråden Högenergifoder till stora hundar?