Inlägg från: Marlene B |Visa alla inlägg
  • Marlene B

Högenergifoder till stora hundar?

Vilket är bäst? Har testat många foder och inget som passar särskillt bra.
    Har Magnussons för tillfället vilket jag inte alls är nöjd med. Han behöver ett högenergifoder för att lägga på hullet och för att han äter väldigt lite varje dag.

Någon som har ett tips på bra hundfoder som i det här fallet är till en Leonbergerhane på 2½ år?

• Svar på tråden Högenergifoder till stora hundar?
  • Marlene B

Tigertofflan: Jag tror jag redan testat det: Hur mycket fettprocent och protein är det i det fodret?

• Marlene B

Nikitastar: Pro plan? Är det Hills man köper hos veterinären eller? Isåfall fungerar även det dåligt.

Var köper du fodret du menar?

• Marlene B

Oj, fodret från Royal hade 32% protein och 30% fett..och det foder jag har från Magnussons som ska vara ett AKTIV foder har bara 18% fett och 28 i protein...vilket skitfoder.

Tack för länken

• Marlene B

Xgirl83: Ja det är otroligt svårt att hitta rätt foder, då jag vill att det ska vara hög fettprocent och bra kvalité, tycker att pälsen ser glanslös och ful ut av Magnussons.
    Det lustiga var att jag också bara hör gott om det fodret och var så smart att jag beställde 5 säckar på en gång. 3½ säck kvar, får hoppas att de går att sälja till grannarna.

• Marlene B

Bra tips om fäskfoder, jag har tänkt tanken förr. Men jag räknade ut hur mycket som skulle gå åt på en månad och priset skulle bli nära 800:- i månaden och jag vet inte om jag riktigt är beredd att betala det. Han skulle behöva 10 burgare/ dag av Bravo som Snufserufs tipsade om....hur mycket gav ni era hundar?

• Marlene B

Tack för era svar förresten.. Jag har köpt Royal Canin 4800 torrfoder vilket jag tror ska vara det bästa i nuläget, ska komplettera och blanda i klassfoder också.

Svar på tråden Högenergifoder till stora hundar?