• ulrika

Vad tycker du om Dr. Phil?

Han är en husgud här hemma i alla fall. Blir dock lite mycket när han dessutom ska köra sina shower om viktminskning och när hans fru ska få vara med på ett hörn.
    Varför inte bara hålla sig till psykologin, som han är bra på?

Har också tänkt på det; om du är nu är så bra på viktminskning med te.x. 7-stegs metoden - varför bär du på extrakilon?

Nej, håll dig till psykologin Dr. Phil!

• Svar på tråden Vad tycker du om Dr. Phil?
  • Verkligen

Jag tycker att han är så smart... Gillar att se när han konfronterar folk och hjälper dom, men håller med om sånt där viktminskningstjafs.. bättre att han pratar om hur man hjälper folk på andra sätt..

Jag tycker tvärtemot..
  • junimagi

Mycket av de han säger är vettigt men sedan är de ibland lite väl amerikaniserat för min smak.

• Miss Cee

Om man kan se bortom allt amerikanskt och allt tv-mässigt-tjafs så är mycket av det han säger otroligt klokt.

Det man måste komma ihåg är att det givtevis inte är färdigt efter 30 minuter, eller att det börjar där! Innan programmet så lägga åtskilliga timmar där han och producenterna tar en massa bakgrund etc och efter så följer de upp fallet, även om det tar lång tid innan man får se det i tv igen. Ofta får dessutom de som är med i programmet gå vidare till en psykolog på sin hemort.

Finns två saker som stör mig dock:
    1. Det nya huset där de filmar folk som i en dockusåpa. Där tycker jag att de går över gränsen.
    2. Hans åsikter om jämställdhet är rätt amerikansk, dvs det är mycket man och kvinna tjafs som jag anser är nonsens.

• Pernilla75

Tycker att han bara säger självklara saker som alla egentligen borde kunna inse av sig själva.

• Guldrosen

Han säger många tänkvärda saker, men ibland kan det bli lite väl amerikanskt, tycker jag.

• Längtar efter en liten

Har sett bättre

MA 12/2 2007. Pluss igen 29/6 2007 *lycklig*
  • Majälva

Visst har han många vettiga poänger (sunt förnuft kan man tycka), men han har på senare tid drabbats av storhetsvansinne och klarar inte att bli motsagd eller det minsta ifrågasatt. Han avbryter och förlöjligar människor på löpande band, och hanterar i mitt tycke alltför ofta sina gäster på ett opsykologiskt sätt - precis tvrätemot det han själv förespråkar bla i sina böcker.

Jag gillade honom förut. Har tappat helt.

• Cinnalinna

jag gillar honom

tycker han är ovanligt vettig för att vara amerikan

• Miss Cee

MaJÄLVA>>

Håller med, de nya programmen så har cmycket av det som var bra med honom förvsunnit till "förmån" för sådant som är mer tv-mässigt. Han sitter och gör poänger hela tiden av saker gästerna säger och sätter dit den på varenda mening de säger. SÅ var det sällan innan. trist att det går utför..

Svar på tråden Vad tycker du om Dr. Phil?