Det skulle ju vara en flicka...
Jag har alltid varit övertygad om att det inte spelar någon roll vad det är för kön på vårt väntade barn men jag har ändå alltid sätt mig som mamma till en liten flicka, så i veckan var vi på ultraljud, och vår lilla flicka hade snopp!
Allting såg bra ut vad de kunde se och jag är självklart jätteglad att vår bebis verkade frisk, men, jag är besviken. Det är helt fruktansvärt att säga det men jag är ledsen. Jag sörjer verkligen min lilla tös. Jag har sett mig själv som mamma till en liten tjej, sett mig sitta och amma min lilla flicka, sett henne bli större och växa upp, det är klart att det ska vara en liten flicka som ska tulta omkring härhemma... Det känns som om någon har kommit och tagit henne ifrån mig.
Jag vet inte vad jag ska göra, det känns som om bebisen i magen inte längre är riktigt min. Jag kan inte vara mamma till en liten pojke, det känns jättekonstigt.
Bilden som jag målat upp måste ha varit så mycket starkare och tydligare än vad jag trott. Tänk om jag inte kan knyta an till pojken när han kommer? Hur kan jag gå och sörja en liten flicka som aldrig ens funnit?
Och nej, ni behöver inte tala om vilken extremt hemsk och otacksam människa jag är, jag vet det! Så tänker ni bara tala om det så var snälla och kila härifrån, jag behöver verkligen inte höra det från fler än mig själv...
Jag vill inte må såhär, vad ska jag göra???
Är det någon som (mot all förmodan) varit med om nåt liknande?
Snälla hjälp mig, hur ska jag ställa om så att jag kan glädja mig lika mycket över vår lilla kille istället?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-26 10:52:52:
Nu har det gått ett par veckor och vet ni vad?
Jag är nu precis lika lycklig över vår lilla kille som jag var när jag trodde att det var en tjej.
Behövde bara lite tid att ställa om mig...
Stort tack till alla er som skrev och peppade mig förra gången.
Men jag måste säga att jag är otroligt glad att vi var iväg och tog reda på könet, det hade varit extremt jobbigt om dehär känslorna hade kommit vid förlossningen istället.
Vi ska få en liten kille