****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Hej på er, nu har jag hållt mig borta några dagar, så nu var det dags att kika in igen
Är supertrött, svärmor var här hela förra veckan och i helgen var vi hemma hos mina föräldrar. Svärmor var här för att passa Saga nu när dagis är stängt. Det fungerade super. Enda gången Saga var sur var på måndag, när jag sa att jag skulle iväg och jobba, då svara hon "vill inte" och gick fram och slog på mig. Men tror det berodde på att hon trodde att jag skulle ta henne till dagis och att hon då inte skulle få vara mer med farmor. Måndag kväll efter jobbet stack Daniel och jag själva ner till Mellbystrand och hade husvagnssemester i nästan ett dygn tillsammans med lite vänner, supermysigt. Sedan var det hem till vardagen igen. Bröt ihop lite smått på tisdag kväll i samband med att min mor ringde från sjukhuset, varit mycket med jobbet det sista, oro inför flytt dagis och allt det och på det fick jag veta att min mor är sjuk, kan vara lungcancer (och mamma som inte ens röker!) men vi vet inte än. Så det var hårt att komma hem till verkligheten. Men efter ett gäng tårar kändes livet bättre igen. Nu har det löst sig på jobbet och det kändes bra att vara hemma hos föräldrarna i helgen. Även om mammsen var väldigt trött, och pappa med.
Saga brukar oxå ta tid på sig att somna om kvällarna, tiden varierar beroende på hur trött hon är. Vi är alltid där när hon somnar, antingen somnar hon i sängen brevid någon av oss (eller båda) eller så somnar hon i någons famn och läggs därefter i sin säng. Dagsömnen påverkar helt klart hur snabbt hon somnar på kvällen, men även hur många timmar hon sover på natten. I onsdags sov hon inte alls på dagen, somnade innan sju på kvällen och vaknade först halv åtta på morgonen, lyxigt värre