• Tezz80

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Hej på er, nu har jag hållt mig borta några dagar, så nu var det dags att kika in igen Är supertrött, svärmor var här hela förra veckan och i helgen var vi hemma hos mina föräldrar. Svärmor var här för att passa Saga nu när dagis är stängt. Det fungerade super. Enda gången Saga var sur var på måndag, när jag sa att jag skulle iväg och jobba, då svara hon "vill inte" och gick fram och slog på mig. Men tror det berodde på att hon trodde att jag skulle ta henne till dagis och att hon då inte skulle få vara mer med farmor. Måndag kväll efter jobbet stack Daniel och jag själva ner till Mellbystrand och hade husvagnssemester i nästan ett dygn tillsammans med lite vänner, supermysigt. Sedan var det hem till vardagen igen. Bröt ihop lite smått på tisdag kväll i samband med att min mor ringde från sjukhuset, varit mycket med jobbet det sista, oro inför flytt dagis och allt det och på det fick jag veta att min mor är sjuk, kan vara lungcancer (och mamma som inte ens röker!) men vi vet inte än. Så det var hårt att komma hem till verkligheten. Men efter ett gäng tårar kändes livet bättre igen. Nu har det löst sig på jobbet och det kändes bra att vara hemma hos föräldrarna i helgen. Även om mammsen var väldigt trött, och pappa med.

Saga brukar oxå ta tid på sig att somna om kvällarna, tiden varierar beroende på hur trött hon är. Vi är alltid där när hon somnar, antingen somnar hon i sängen brevid någon av oss (eller båda) eller så somnar hon i någons famn och läggs därefter i sin säng. Dagsömnen påverkar helt klart hur snabbt hon somnar på kvällen, men även hur många timmar hon sover på natten. I onsdags sov hon inte alls på dagen, somnade innan sju på kvällen och vaknade först halv åtta på morgonen, lyxigt värre

• Tezz80

Jenny: har ni testat med jordgubbskräm eller nyponsoppa? Det brukar fungera här. Men det är ju så olika.

• Tezz80

Hej allihopa, goa ni är! Tack för er omtanke. Min mors provresultat är fortfarande inte färdiganalyserade, det enda de har fått fram än så länge är att det är en inflammation orsakad av en bakterie. Så nu går hon på antibiotika igen. De fortsätter dock analysera, eftersom att de inte fått fram vad det är för knöl, men som jag har förstått det är det troligen inte cancer vilket känns väldigt lugnande. Vilken diagnos som helst känns bättre än cancer.

Igår hade vi Sagas gudföräldrar på besök, oj vad hon hade saknat dem. Så igår insåg jag att hon nog saknar även era och era barn väldigt mycket. Nu när dagis är stängt är hennes vänner väldigt få. Idag ska hon dock umgås med sin kusin, vilket hon tycker är kul.

Saga pratar också en hel del, vissa ord är helt självklara, medan andra är det tvunget att höra i vilket sammanhang hon säger det för att förstå vad hon menar. Hon själv verkar dock hela tiden tycka att hon uttalar orden rätt. Men det går verkligen framåt. När hon sjunger är det dock inte många ord vi förstår. Hehe... kanske tur vi ska flytta bort från detta område så att hon lär sig svenska

• Tezz80

Oj vad ni läser. Själv tänkte jag gå och se den senaste filmen tillsammans med maken nästa vecka när vi är barnfria (om allt går som det ska) Imorgon ska jag med fritidsgården och se Simpsons.

Junibacken låter mysigt, har aldrig varit där. Däremot var Daniel, Saga och jag på Liseberg i tisdags. Det var mysigt, kul, spännande och lite läskigt tyckte Saga. Sagotåget var rätt läskigt, men ex drakbåtarna var weee (killade nog i magen)

När det gäller mamma går det undan nu. I tisdags kväll ringde de och talade om att hon har en tumör i vänster lunga som är sju cm stor, växer den kan den komma att trycka på hjärtat. Så nu ska den opereras bort. Hon fick en remiss till Uddevalla för att göra fys- och lungkapacitettest. Redan igår ringde de och sa att hon har fått en akuttid för dessa tester redan idag. När operationen blir vet vi inte. Saga ska ju vara där hela nästa vecka, men vi får väl se om det går eller inte. Blir det operation nästa vecka redan, så går det ju inte. Vad det är för tumör vet jag dock inte, men mamma verkar vara inställd på att om tumören bara tas bort så är allt bra sedan, hoppas att det stämmer.

Elouise: skönt att dina kollegor säger att dagiset är bra, då är det nog det. Men jag tänkte på att du skrev att du ska ta inskolningen veckan innan du börjar jobba, alla dagis jag vet om avsätter två veckor för inskolningen. En vecka känns lite lite, har de sagt något om det?

Sofie: Jag slutade med mina p-piller i december och Saga blev till i februari. Jag trodde vi skulle sätta igång verkstan vi med, nu när jag har börjat jobba. Men jag har fått mersmak på att jobba, så nu hoppas jag på att jag får förlägning på min tjänst, i så fall kommer vi att vänta med syskon. Hur länge vet jag inte, men det blir nog ett bra tag.

• Tezz80

Grattis Elouise, kul att höra att Freja ska få ett litet syskon!

När jag väntade Saga tog även jag blodprovet.

Åååh, hoppas att ni får en mysig fika. Hade gärna gjort er sällskap, istället sitter jag här utan både barn och make. Daniel är på jobbet och Saga är kvar hemma hos mina föräldrar. Var med en klump i magen vi åkte därifrån igår. Vi var hemma hos mina föräldrar hela helgen, även min syster med familj var där under helgen. Så Saga fick busa massor med sin kusin. Min mor var riktigt risig i lördags men kände sig bättre igår, så min mor ocg far bestämde sig för att göra ett försök att ha Saga denna vecka. Både Daniel och jag jobbar ju och dagis har stängt. Oj vad tomt det var att komma hem till lägenheten och ingen Saga. Hade mamma mått bra hade jag vetat att Saga skulle få en riktigt bra vecka, men nu känns det ännu lite jobbigare att lämna bort henne. Men, hon har ju morfar att busa med i alla fall. Men, det är långt till på fredag och jag saknar henne redan...

• Tezz80

Grattis Nina vad kul! Nu vet du ju vad du har att göra framöver i alla fall, skönt!

• Tezz80

Maria: jag har saknat Saga något grymt, men som du säger har det samtigt varit lite skönt att ha lite mer tid... hinna med bio, middag osv. Men nu vill jag väldigt gärna ha hem henne. Får träffa henne imorgon förmiddag, det ska bli underbart. Idag har nog saknaden varit som störst, men det är säkert bara för att jag vet att vi får träffa henne imorgon. På kvällarna tror jag ju fortfarande ibland att hon är hemma, men att hon ligger och sover

• Tezz80

Blir inte riktigt en hel vecka för vår del, vi vinkade hejdå på söndag eftermiddag och ses imorgon förmiddag. Men det är tillräckligt många dagar. Vi har bara lämnat bort Saga en enda natt tidigare, men jag är glad att det inte var helt nytt i alla fall. Dessutom vet jag ju att Saga har det bra hemma hos mormor och morfar och att mormor och morfar älskar att ha Saga hos sig. De är riktigt stolta Saga älskar att springa med grus och bark i skottkärran och hjälpa morfar Så får hon ju fika massa vetebröd och glass också. Första dagen ville Saga inte ens prata med mig i telefon, men de senaste dagarna har vi pratat och det har varit mysigt. Men efteråt är saknade större

Jenny: jag var oxå lite nervös när vi lämnade Saga med farmor och åkte till Mellbystrand för knappt en månad sedan, men det gick superbra. Men, jag förstår din känsla. Men set till att roa er, barnen har det roligare än man tror. Det går ingen nöd på dem. Våra föräldrar har dock aldrig varit oroliga över att passa Saga, svärmor var snarare lite för kaxig för att jag skulle vara lugn

• Tezz80

Blir inte riktigt en hel vecka för vår del, vi vinkade hejdå på söndag eftermiddag och ses imorgon förmiddag. Men det är tillräckligt många dagar. Vi har bara lämnat bort Saga en enda natt tidigare, men jag är glad att det inte var helt nytt i alla fall. Dessutom vet jag ju att Saga har det bra hemma hos mormor och morfar och att mormor och morfar älskar att ha Saga hos sig. De är riktigt stolta Saga älskar att springa med grus och bark i skottkärran och hjälpa morfar Så får hon ju fika massa vetebröd och glass också. Första dagen ville Saga inte ens prata med mig i telefon, men de senaste dagarna har vi pratat och det har varit mysigt. Men efteråt är saknade större

Jenny: jag var oxå lite nervös när vi lämnade Saga med farmor och åkte till Mellbystrand för knappt en månad sedan, men det gick superbra. Men, jag förstår din känsla. Men set till att roa er, barnen har det roligare än man tror. Det går ingen nöd på dem. Våra föräldrar har dock aldrig varit oroliga över att passa Saga, svärmor var snarare lite för kaxig för att jag skulle vara lugn

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****