Carl von Linnékliniken
Hej!
Vi är alldeles nya här på forumet och undrar om någon vet lite om CvL kliniken i Uppsala? Någon som går där eller har gått på behandling som kan berätta lite om hur det fungerade på kliniken. Vi är nyfikna!!!
Hej!
Vi är alldeles nya här på forumet och undrar om någon vet lite om CvL kliniken i Uppsala? Någon som går där eller har gått på behandling som kan berätta lite om hur det fungerade på kliniken. Vi är nyfikna!!!
Hej
vi gjorde en ICSI behandling på CVL hösten 2002 som resulterade i en graviditet. Vi fick tillbaka ett ägg men blev ändå gravida med två småttingar som nu är fyra år. Jag är förstås supernöjd med CVL och har mycket positiva minnen från vår behandling som gav så bra utdelning :o)
När jag tänker efter var det dock lite delar som jag var mindre nöjd med. Dels fick vi vänta länge på behandlingen då kliniken skulle stänga för sommaren. Det blev då kö även till höstens behandlingar. När vi väl fick börja behandlingen var det fortfarande kö vilket resulterade att vi fick spraya betydligt längre än planerat, vilket var kämpigt. När vi väl skulle återföra ägget fick vi inget utrymme för diskussion kring ett eller två ägg. VI ville verkligen ha två tillbaka för att öka chanserna att lyckas. Detta gjortde att jag efter återförandet av ägget kände mig ledsen och inte riktigt lyssnad till. I dag är jag förstås glad att jag inte fick två tillbaka, då hade jag kanske fått trillingar, vilket hade varit i tuffaste laget ;o).
Personalen¨på CVL är jättebra. Sjuksköterskorna var toppen. Jag upplevde dock läkarna så lite forserade och "kliniska" då jag befann mig ett ett känslomässigt kaos.
Lycka till med er behandling. De är verkligen duktiga på CVL!
Kram
/Flippis
Vi klarade oss med Pergotime-behandling, var jättenöjd med hur vi blev bemötta och hjälpta av både sjuksköterskor och läkare. Jag har gått till Torbjörn Berg men har även träffat Jan Holte, båda är sympatiska och mycket kunniga, lugna framförallt. Lycka till!
Hej
Vi har en tid bokad o ska dit efter sommaren slutet på augusti.
Vi har försökt med syskon till vår pojk, som blev 4 i mars, sedan oktober 2005. Har varit på alla möjliga utredningar på gyn här hemma, o det är inget fel på oss! Har fortfarande samma karl som är pappa till våran pojk så man kan ju tycka att det borde funka!?
Vi ska dit på ett läkarbesök o komma fram till vad vi ska prova för behandling. Har hört jätte mycket gott om cvl kliniken o ser fram emot vårt besök, om vi inte lyckas bli gravida av oss själva under sommaren!! Vilket vi naturligtvis hoppas.....
Vi har haft 2 mf under detta år också så nu hoppas vi på lite tur!!
Ha en skön sommar o lycka till!
Har gjort ett IVF hos CvL i juni i år vilket inte resulterade i någon graviditet. Fick dock ett antal ägg till frysen och ska nu tillbaka i augusti för ett försök med frysta ägg.
Personalen är toppen. Sköterskorna är jättegulliga och man känner sig väl omhändertagen. Det känns tryggt att veta nu när man (tyvärr) måste dit fler gånger.
Hej igen!
Det låter jättebra nu är vi lite lättade. Jobbigt när man inte känner någon som gått igenom samma sak som vi ska göra och man inte vet något mer om klinikerna än det som står på deras hemsida.
Nu håller vi verkligen tummarna för att det ska fungera med IVF på CvL!
Tack för svaren!