Hur reagerade ert barn på mpr-vaccinet?
Jag vill bara fråga, eftersom vi tog MPR-sprutan för två veckor sen och nu har lillen fått hög feber.
Febern kom i kväll 39,1 hade han. Jag undrar hur länge han kommer att ha feber, vad är vanligast?
Jag vill bara fråga, eftersom vi tog MPR-sprutan för två veckor sen och nu har lillen fått hög feber.
Febern kom i kväll 39,1 hade han. Jag undrar hur länge han kommer att ha feber, vad är vanligast?
Vår dotter hade runt 40graders feber i fem dygn och var superdålig
usch, vad tråkigt
Jag hoppas verkligen inte lillen ska ha det så länge. Läste någonstans att det bara skulle vara ett par dagar.
Enl. vår barnläkare tillhörde vår dotter den ynka lilla % som blir sådär tvärsjuka, hon fick även mässlingsutslag
Det var superjobbigt eftersom hon så "sänkt" och i princip bara låg och halvsov, feber gick inte ner vare sig med alvedon eller ipren
ok, vi får väl se hur det fortsätter. Lillen har fått lite utslag också bara ett par prickar på ryggen.
Vi har väntat länge med sprutan, eftersom Lillen inte tålde feber förrut när han var yngre. Han fick feberkramper. Nu är han tre år och bör klara det här bra. Han klarar vanlig feber och har inte haft feberkramper på ett par år.
men han kanske också blir sjuk länge
Det skulle vara kul att höra fler berätta. De flesta barn har ju trots allt fått denna spruta vid 18 månaders ålder.
Det hände inget med Linnéa alls, tack och lov. Hon fick den vid 18 mån och det kanske är bättre...? Vad vet jag Eller så hade vi tur bara.
Måste fråga vad är det för spruta
Juni 06 skrev 2007-07-15 20:56:11 följande:
Tack då vet jag. Får väl se när sonen ska ta den om han får feber. Han har inte fått nån feber av dom andra tre. Så jag hoppas att han slipper det.
jag var och kollade Lillen nyss och febern är nere helt