• mammatilmoa

kan man mixa en låt och ta bort sång?

jag ska ha en tjej som sjunger på mitt kommande bröllop och hon ska sjunga right here right now med agnes.. men vill försöka göra så hon slipper sjunga acapella... kan nån här mixa den låten så att bara musikdelen finns kvar?

nån duktig?
    eller kanske nån som vet om det går att få tag i på nåt sett...bröllopet är 18/8 och skulle nehöva fixa det så fort som möjligt så hon kan öva..

• Svar på tråden kan man mixa en låt och ta bort sång?
  • turpeter

Man kan inte ta bort sången från låten utan att musiken påverkas, det är nog bättre du tar kontakt med tex en pianist som kan spela in stycket till dig...

• mammatilmoa
    turpeter skrev 2007-07-16 12:50:36 följande:
    Man kan inte ta bort sången från låten utan att musiken påverkas, det är nog bättre du tar kontakt med tex en pianist som kan spela in stycket till dig...
    attans... men det kostar nog en del...
  • Sånglärkan

Under Bert Karlssons lite mer undanskymda år ringde min kollega till Marianne Records för att få tag på "Tommy tycker om mig" utan sång - bara bakgrunden alltså eftersom vi inte hittat någon karaokeversion.

Bert ville ha 10 000 för den....

• mammatilmoa
    Sånglärkan skrev 2007-07-16 19:36:45 följande:
    Under Bert Karlssons lite mer undanskymda år ringde min kollega till Marianne Records för att få tag på "Tommy tycker om mig" utan sång - bara bakgrunden alltså eftersom vi inte hittat någon karaokeversion.Bert ville ha 10 000 för den....
    shit.. det är lite väääl mycket..
  • thiasvovve

Det bästa för dig är att skaffa karaoke versioner av låtar.
    Finns mycket att hitta i online butiker som säljer cd skivor m.m.
    Sen finns det folk som gör spnom åren,specifika låtar.
    Jag själv har gjort rätt mycket bakgrunder genom åren,bla till stora invigningar,möhippor m.m.

• mammatilmoa
    thiasvovve skrev 2007-07-16 20:15:40 följande:
    Det bästa för dig är att skaffa karaoke versioner av låtar.Finns mycket att hitta i online butiker som säljer cd skivor m.m.Sen finns det folk som gör spnom åren,specifika låtar.Jag själv har gjort rätt mycket bakgrunder genom åren,bla till stora invigningar,möhippor m.m.
    ok, hittade den på cdon.com kostar 9.90 MEN man kan bara betala med visa och det har inte jag.. känns onödigt att köpa en hel cd bara för DEN låten..
  • mammatilmoa
    thiasvovve skrev 2007-07-16 20:15:40 följande:
    Det bästa för dig är att skaffa karaoke versioner av låtar.Finns mycket att hitta i online butiker som säljer cd skivor m.m.Sen finns det folk som gör spnom åren,specifika låtar.Jag själv har gjort rätt mycket bakgrunder genom åren,bla till stora invigningar,möhippor m.m.
    kanske man kan flörta lite med dig då? är ju till mitt bröllop Räcka ut tungan
  • mammatilmoa
    thiasvovve skrev 2007-07-16 20:42:06 följande:
    Vilken låt vill du ha?
    den instrumentala...
Svar på tråden kan man mixa en låt och ta bort sång?