• Dessie

Beck & Wallander:-)

Nån mer än jag som älskar dom filmerna?

• Svar på tråden Beck & Wallander:-)
  • Tifastar
    Freiya skrev 2007-07-15 22:11:32 följande:
    det jag inte fattar är VARFÖR är gubben på stationen dubbad?!! Han som håller på med lite datagrejer på stationen. vet ni vem jag menar? jag skulle tro att han är grek eller nåt sånt, men alltså..kan han inte svenska så tar man väl en annan skådespelare?!
    Han är tysk... skit drygt att han e dubbad :P Men typ alla tyskar vägrar ju prata nått annat än tyska haha
  • Dessie

Tifastar: "Men typ alla tyskar vägrar ju prata nått annat än tyska" skriver du.
    Jaha, och det är du 100% säker på?
    Min mormors mamma kommer från Tyskland och hon pratade svenska.
    En f.d klasskamrat till mig - hennes föräldrar är tyskar och pratar svenska.
    Min man har en mailkompis som är tysk och bor i Tyskland - och pratar bra svenska. Han kan svenska bättre än engelska somär ett "världsspråk".

Lite OT

• Freiya
    Dessie skrev 2007-07-15 22:59:06 följande:
    Freiya: du menar Hillman?
    japp
    Filippa06 skrev 2007-07-15 23:01:07 följande:
    för att nå ut till publik i tyskland... han är en stor känd skådis där...
    ahaaa ok! va skönt att slippa fundera på det mer, haha. har stört mej på det ända sedan dom kom!
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Weird One

Gillar inte Wallander filmerna.
    Jag har läst alla böcker och är grymt besviken på filmerna.
    Speciellt "steget efter" INGENTING stämde med boken och triangeldramat existerade inte ens i boken som de var i filmen.
    Skitfilm!

Can´t we just agree to disagree?
  • Freiya
    Weird One skrev 2007-07-16 12:27:20 följande:
    Gillar inte Wallander filmerna.Jag har läst alla böcker och är grymt besviken på filmerna.Speciellt "steget efter" INGENTING stämde med boken och triangeldramat existerade inte ens i boken som de var i filmen.Skitfilm!
    mm så e det ju ofta. egentligen ska man ju välja mellan att se filmen eller läsa boken så slipper man bli besviken!
  • Weird One
    Freiya skrev 2007-07-16 12:28:19 följande:
    mm så e det ju ofta. egentligen ska man ju välja mellan att se filmen eller läsa boken så slipper man bli besviken!
    Just därför vill jag inte läsa Beck-böckerna.
    Älskar filmerna men antar att ingenting stämmer med böckerna.

Som i Wallander.
    I första boken beskrivs han som stor, lite lufsig och med bred skånsk dialekt.
    hmmm....
    Can´t we just agree to disagree?
  • Freiya
    Weird One skrev 2007-07-16 12:30:21 följande:
    Just därför vill jag inte läsa Beck-böckerna.Älskar filmerna men antar att ingenting stämmer med böckerna.Som i Wallander.I första boken beskrivs han som stor, lite lufsig och med bred skånsk dialekt.hmmm....
    precis. det e ju lassgård som ska vara wallander :)
  • Dessie

Jag har läst böckerna + sett filmerna "Mannen på balkongen" + "Polis polis potatismos" (Beck) och det stämmer inte tyvärr.

• Freiya
    Dessie skrev 2007-07-16 12:32:50 följande:
    Jag har läst böckerna + sett filmerna "Mannen på balkongen" + "Polis polis potatismos" (Beck) och det stämmer inte tyvärr.
    vad e det som inte stämmer? filmen och boken?
Svar på tråden Beck & Wallander:-)