• Anonym (Älskade)

    Så fick jag en flicka....

    Har sett så många trådar där man undrar hur man gör en flicka och sökte själv i såna trådar innan jag fick min tjej!

    OBS!!! Jag kommer inte att svara på de inlägg som fördömer mig och tycker att jag är totalt vrickad!!!

    Jag har alltid velat ha många barn, efter våra 2 pojkar önskade jag mig starkt en tjej och som alla vi med barn av samma kön säger.....SJÄLVKLART skulle jag blivit lika glad och älskat min trea lika mycket om det varit en kille!! Och jag är INTE klar med barn bara för att vi har av båda sorterna nu!

    Tro på vad ni vill av mina tips, men det skadar ju inte att försöka

    Först av allt tog jag exakt reda på när min ägglossning inträffade varje månad, ca ½ år innan vi började försöka och framåt kollade jag varje månad!

    1 månad innan vi satt igång började jag äta 500 mg magnesium och 500 g kalcium om dagen. ( Reglerar surhetshalten i slidan och pojkspermierna är ömtåligare än flickspermier och dör fortare) Badade även i ett bad med ca 1 dl ättikssprit, varje dag från mens till ägglossning.

    Mannen badade varmt innan sex varje dag och slutade dricka kaffe! ( Även vid värme överlever fler flickspermier än pojk spermier)

    Vi hade sex från sista dagen i min mens tills 4 dagar innan ägglossning, varje dag! ( Pojkspermier tar längre tid på sig att bli funktionsdugliga så ju mer sex desto mindre pojkspermier)

    Jag undvek salt, vet att det finns en viss diet man ska börja äta ca 6 veckor innan man börjar försöka som också ska regelera surheten i slidan, men jag orkade inte med den! Drog dock ner på saltet!

    Jag tror på denna metod, iallafall att man får en liten större chans att få en tjej, eftersom pojkspermier inte är lika tåliga som flickspermier så får man ju göra allt för att ta kål på dem Nu hade vi tur att bli med barn på första försöket så vi slapp hålla på så länge!

    Ja, jag kan väl säga att jag är så lycklig för min dotter, hade älskat en son EXAKT lika mycket ( hur kan jag göra annat när jag vet vilka fina söner jag får) . Men jag tror att de flesta med barn av samma kön vet och förstår vad jag menar! Observera att jag inte säger alla, finns säkert många därute som inte har någon önskan efter en liten flicka efter flera killar.
    Vet att de som är barnlösa tycker att detta är ett lyx problem och många förfäras över oss ( inte alla, jag vet) som kan önska något mer än bara ett friskt barn. I alla fall så har jag läst de åsikterna i de många flick trådar här på fl. Men detta var min stora sorg, jag önskade mig verkligen en dotter, inte för att hon ska tycka om rosa och dockor, det har jag redan en son som gör utan jag ville ha någon som mig.......en flicka, så småningom en kvinna!

    Hoppas ni alla som har önskningar får dem uppfyllda, ved de än handlar om!!

  • Svar på tråden Så fick jag en flicka....
  • Anonym

    Grattis till tjejen....såna knep kan man väl ta till tycker jag, värre att gå in o manipulera med genteknik m m

  • Anonym (Mindra)

    ååå grattis...

    Har alltid önskat mig en liten tjej sen jag var liten. jag var jätteorolig för att det skulle vara en pojke. Jag gjorde inga speciella grejer för att det skulle bli en tjej. Men ut kom hon, min efterlängtade lilla dotter....hon var menad för mig, min dotter jag drömt om i hela mitt liv....

  • Mamma Camilla

    Fick oxå min efterlängtade dotter Har två underbara pojkar å så min lilla tös nu.Blev gravid ganska så xakt efter min minsta pojke så jag hann inte prova på alla trix som finns,men hoppades på en flicka. Men vi är heller inte färdiga m barna skaran ännu. Grattis till eran lilla tjej

  • Michas

    Grattis

    Själv så får jag snart tillbaka två embryon från frysen och vet inte alls om det är två XX, två XY eller en av varje. Inte heller om någon utav dem kommer vilja växa till sig i magen

  • palmblad

    Kan ju va så att knepen funkade eller att du fick en flicka för att det var meningen. Kul i alla fall. Jag hade dock inte orkat anstränga mig så.

  • lave

    Oj så seriöst har jag aldrig sett någon försöka

    Hade gärna fått en flicka denna gång men vi får se...

  • Nica74

    Wow. Vet inte om jag klarat alla de "riterna" . JAg bytte karl, det funkade också Skrattande

  • jenny99

    Jag har själv hört en metod som brukar funka.
    Jag vet inte riktigt hur det går till,kanske det är så som du beskriver.
    Jag har vänner som gjorde den metoden och dom lyckades precis som du,att få de dom ville ha.

    Grattis!

  • Anonym

    Hej! tack för alla tips! Jag har skrivit ner dom och nu skall vi verkligen börja försöka! Fast han kommer nog inte sluta med kaffe.
    Har själv tre killar och alltid önskat mig en liten tjej. Jag älskar mina killar över allt annat och vill verkligen inte att någon av dom skall vara en tjej, de är ju helt perfekta! Men som sagt, önskan är stor och vi har bestämt oss för ett försök till. Det blir vad det blir, men om jag nu gjort alla försök att få en tjej så kommer jag inte undra över det.
    Stort grattis till din lilla dotter!

Svar på tråden Så fick jag en flicka....