• Anonym (Älskade)

Så fick jag en flicka....

Har sett så många trådar där man undrar hur man gör en flicka och sökte själv i såna trådar innan jag fick min tjej!

OBS!!! Jag kommer inte att svara på de inlägg som fördömer mig och tycker att jag är totalt vrickad!!!

Jag har alltid velat ha många barn, efter våra 2 pojkar önskade jag mig starkt en tjej och som alla vi med barn av samma kön säger.....SJÄLVKLART skulle jag blivit lika glad och älskat min trea lika mycket om det varit en kille!! Och jag är INTE klar med barn bara för att vi har av båda sorterna nu!

Tro på vad ni vill av mina tips, men det skadar ju inte att försöka

Först av allt tog jag exakt reda på när min ägglossning inträffade varje månad, ca ½ år innan vi började försöka och framåt kollade jag varje månad!

1 månad innan vi satt igång började jag äta 500 mg magnesium och 500 g kalcium om dagen. ( Reglerar surhetshalten i slidan och pojkspermierna är ömtåligare än flickspermier och dör fortare) Badade även i ett bad med ca 1 dl ättikssprit, varje dag från mens till ägglossning.

Mannen badade varmt innan sex varje dag och slutade dricka kaffe! ( Även vid värme överlever fler flickspermier än pojk spermier)

Vi hade sex från sista dagen i min mens tills 4 dagar innan ägglossning, varje dag! ( Pojkspermier tar längre tid på sig att bli funktionsdugliga så ju mer sex desto mindre pojkspermier)

Jag undvek salt, vet att det finns en viss diet man ska börja äta ca 6 veckor innan man börjar försöka som också ska regelera surheten i slidan, men jag orkade inte med den! Drog dock ner på saltet!

Jag tror på denna metod, iallafall att man får en liten större chans att få en tjej, eftersom pojkspermier inte är lika tåliga som flickspermier så får man ju göra allt för att ta kål på dem Nu hade vi tur att bli med barn på första försöket så vi slapp hålla på så länge!

Ja, jag kan väl säga att jag är så lycklig för min dotter, hade älskat en son EXAKT lika mycket ( hur kan jag göra annat när jag vet vilka fina söner jag får) . Men jag tror att de flesta med barn av samma kön vet och förstår vad jag menar! Observera att jag inte säger alla, finns säkert många därute som inte har någon önskan efter en liten flicka efter flera killar.
    Vet att de som är barnlösa tycker att detta är ett lyx problem och många förfäras över oss ( inte alla, jag vet) som kan önska något mer än bara ett friskt barn. I alla fall så har jag läst de åsikterna i de många flick trådar här på fl. Men detta var min stora sorg, jag önskade mig verkligen en dotter, inte för att hon ska tycka om rosa och dockor, det har jag redan en son som gör utan jag ville ha någon som mig.......en flicka, så småningom en kvinna!

Hoppas ni alla som har önskningar får dem uppfyllda, ved de än handlar om!!

• Svar på tråden Så fick jag en flicka....
  • Anonym

Skulle aldrig göra skillnad på mina barn. Har tusentalskort på mina pojkar och skulle ta lika många på flickan. Alla tre killarna har fått nästan bara nya kläder (framför allt trean för de gamla var så tråkiga)
    Sen tror jag att vi kvinnor längtar efter vårt eget kön. Få någon man kan känna igen sig lite i. Männen kanske mer frågar efter killar, men de hör vi ju inte här (de pratar väl inte om sådant här speciellt mycket ändå)

Men givetvis måste man älska sina barn lika mycket och visa dom det. Man får aldrig göra skillnad på dom, oavsett vad!

• Zina

Vi har tre töser, hur gör man då en pojk???

Grattis till tjejen!

Självklart älskar man alla sina barn oavsett kön. Jag kan då erkänna att fick jag välja så väljer jag en pojk nästa gång men blir det en tös så är hon självklart lika välkommen. Det är ju barnen man älskar!

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505
  • Anonym

Det finns en tråd som heter "Hur gör man en flicka", jag var inne och läste på den, där fanns en massa tips. Du får väl göra tvärtemot vad det stog där. Sex vid ägglossning, helst bakifrån och så skall du få orgasm (ursäkta språket) men det var ungefär så man inte skulle göra för att få en tjej.
    Lycka till.

• Anonym (Älskade)
    Anonym skrev 2007-07-18 12:09:43 följande:
    Blir så trött på alla som vill ha och till slut (efter några pojkar) får flickor. Har hittills inte sett någon som efterlyser knep för att få pojkar, är dom mindre värda??Vet flera stycken som haft pojkar sen tidigare och önskat fler barn. När de sedan fått sin dotter vill de inte ha fler och plötsligt kretsar allt kring dottern. Man knäpper kort med mamma och dotter (har man aldrig gjort med sonen), hon får massor med nya kläder medan gossen/-arna får nöja sig med begagnade. Barnen känner faktiskt detta. När vi fick vår första dotter sa alla att "Nu är ni väl nöjda?" Varför då?Efter 2 flickor har vi fått 2 underbara pojkar och nog kan jag tänka mig fler ändå!! Även om det blir pojkar.Min äldsta tonåring kan vara ett hormonmonster med humörsvängningar så det står härliga till, mens och annat som hör till. Kommer ni inte ihåg hur ni själva var?Visst förstår jag att det är kul med en av varje, men glöm inte bort de barn ni har när ni jagar era trick för att få "rätt kön". Njut av era barn oavsett kön, livet blir inte bättre bara för att ni får en dotter utan för att ni får härliga barn.
    Förlåt men du kan inte ha läst vad jag skrivit särskilt väl.......jag vill också ha fler barn och gärna pojkar, det jag skrev var att jag önskade mig iallafall en tjej i vår barnaskara!
    Inte f*n är tjejer bättre än killar eller mer värda, fattar inte hur du kan skriva att du blir så trött på oss som önskar tjejer! Du vet INGENTING om mig eller min familj och det är ett hån att skriva att jag inte skulle älska mina pojkar lika mycket som min dotter. Skulle väl aldrig göra skillnad på något av mina barn och har faktiskt aldrig träffat några som gör det heller!
  • Anonym (Älskade)
    Zina skrev 2007-07-18 13:29:05 följande:
    Vi har tre töser, hur gör man då en pojk???Grattis till tjejen!Självklart älskar man alla sina barn oavsett kön. Jag kan då erkänna att fick jag välja så väljer jag en pojk nästa gång men blir det en tös så är hon självklart lika välkommen. Det är ju barnen man älskar!
    Precis önska sig måste man ju få Mitt tips är att inte ha sex på ett tag och sen ha precis på ägglossning! Båda våra grabbar är tillverkade precis på ägglossningsdagen!
  • Zina

Vi har haft sex alla 3 gångerna på ägglossningen eller dan innan/efter.

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505
  • kukki

Fan va ballt :)
    Även läst nåt om att om man har sex exakt på ägglossningen får man oftast en kille, om man däremot har sex några dagar innan så blir det en tjej för de är mer uthålliga, fast killarna snabbare.

Isåfall kanske jag får en kille då :]

• Anonym

Eftersom jah har tre pojkar och gärna vill ha en flicka, och de säger att det beror på mannen vilket kön barnen har, så får väl vi helt enkelt byta män en natt! (Obs: skämt, så folk behöver inte skriva tusen inlägg om det!!!)

• twentyone

Grattis till tösen! Jag förstår precis vad du menar, jag har en syster med tre grabbar och hon vill ha en tös nästa gång, men det en pojk är exakt lika välkommen, hon skulle aldrog göra skillnad på barnen heller. Skitsnack!

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Anonym

Jag har aldrig påstått att just du skulle göra skillnad, man jag vet flera som gör det. Från början säger dom att dom vill ha två eller tre barn, men när alla blir pojkar så nog skaffar dom en trea eller fyra. Tror inte att just dom hade haft fler än en eller två om flickan hade dykt upp tidigare (familjerna har nämligen fullt upp med de äldsta, oavsett könet).
    En klyscha är ju att flickor är lugnare än pojkar, stämmer inte. Miljö och uppfostran spelar också roll som de flesta (utom dessa bekanta) redan vet. Pojkarna tillåts vara livliga. Det lustiga är att den ena familjens flicka är värsta tyrannen både hemma och på dagis.
    Jag dömer inte alla naturligtvis, men jag tycker att det är tråkigt att det finns många som funderar på fler barn av den anledningen att man önskar en flicka. Hör ofta "Funderar på en till men det blir säkert en fjärde kille" sägas på ett negativt sätt.
    Kommer så flickan hamnar hon i fokus inte för att hon är minst utan för att det är en HON. Fel anledning alltså.
    Alltför många pojkar far illa på det sättet (säger återigen inte att era gör det) och så söker de andra vägar att få uppmärksamhet gm att tex bli stökiga och utåtagerande.

Svar på tråden Så fick jag en flicka....