• Maja K

spjälsäng m m från ikea till spädbarn?

hej, kan man köpa det eller de dåliga? brukar inte handla på ikea i vanliga fall.

vi behöver säng och skötbord. något tips på annan tillverkare som är bra? hur är t ex babyland? vill inte betala totalt mer än 3000 kr för dessa båda saker. tack.

• Svar på tråden spjälsäng m m från ikea till spädbarn?
  • Zova

Ikeas spjälsäng är bra tycker jag. Den är ju "säker" och ar bra lägen (tror det är 3 olika höjder)...
    Skötbord vet jag inte alls eftersom vi bara har en dyna på ett fd vanligt bord som nu tjänar som skötbord....

• Maja K

tack, vad heter sängen på ikea?

• Zova

ingen aning. kolla på deras hemsida

• Lindams

Du kan gå in på ikeas hemsida och titta vad sängen heter. De har även sina skötbord på hemsidan

• Tygtiiger

Vi köpte "sniglar" säng. Kanonbra. Vi målade den själva, den har varit stabil, hållbar och jättefin.
    Tänk bara på att IKEAS spjälsängar har lite mindre bäddmått än standard så du måste köpa madrass från IKEA, inte babyproffsen. Samma med deras påslakan - mindre än standardtäcken.

• Lola Jämtland
    Tygtiiger skrev 2007-07-16 08:57:23 följande:
    Vi köpte "sniglar" säng. Kanonbra. Vi målade den själva, den har varit stabil, hållbar och jättefin. Tänk bara på att IKEAS spjälsängar har lite mindre bäddmått än standard så du måste köpa madrass från IKEA, inte babyproffsen. Samma med deras påslakan - mindre än standardtäcken.
    Nja, nu har de väl ändrat storleken o anpassat den till övriga tillverkare?
    //FL-en hönsgård att trivas i!
  • fruktmixen

TygTiger: Har inte ikea gjort om sina spjälsängar så att det är eu-mått? men det kanske inte är samma sak?

• Lill Tjoffis

Vi har en ikea säng, tror den heter diktad, eller nåt liknande. Fick jättebra i ett säkerhetstest jag läste (efter att jag köpt sängen )och jag är nöjd med den. Den är lite större än "sniglar" och även lite dyrare

♥ Elis o6o9o1 ♥
  • mammatillpojkar

vi hade sniglar från IKEA och den va vi super nöjda med!

• Lemice

Vi har hensvik serien.. 
    Har ej testat än då jag fortf är gravid men de verkar vara bra säng och skörbordet har gott om utrymme..

• äppelpäppel

Vi har Gulliver från IKEA och den har fungerat jättebra. Nu har dom gjort om den så att det går att ta bort ena sidan också och det verkar vara väldigt praktiskt.

• Bitzy

Vi har oxå en sniglar från Ikea och den är jättebra tycker vi. En gång så prövade jag o lägga mig i den för att se om den håller för mycket vikt, vilket den gjorde. :) Så jag behöver inte oroa mig för att våran dotter kommer bli för tung för sängen än på ett bra tag.

• Bonn Jäntan

jag har ikea säng till min 2 åring.. eller hade... den va bra.. sen ska nya bebben få ha den.. den är som vilken annan som hälst.. fast billigare.. kosta väl 7-800

Livet är helgt.. Ta vara på det. Och låt livet leva, döda det inte.
  • JeanneDArc

Vi har diktad- seriens spjälsäng och skötbort och är jättenöjd.. köpte nyss spjälskydd, sängkläder och täcke och det vrekar också bra än så länge.

• JeanneDArc

Ett tips är att kolla blocket efter begagnade möbler. Vi köpte sängen för 500 kronor och den var som ny i stort sett.

• Lin80

Vi har gulliver spjälsäng från Ikea och har varit jättenöjda med den. Dock använde vi den inte så länge eftersom sonen mest sover i vår säng.

Tipsar även om sniglar skötbord som är det billigaste dom har. Mycket prisvärt! Har en hylla under som rymmer blöjor och annat. Om man dessutom sätter dit tyg på sidorna så döljer man förvaringen snyggt.

• Lin80

Ser på Ikea att skötbordet kostar 249:- och sängen 795:- så där kommer du ju lätt under din prisgräns. Finns också andra sängar och sk-bord till ok priser..

• Tjohalia

Vi har ett jättefint skötbord från IKEA som kostade ca 1000:- nytt, spjälsängen köpte vi också därifrån, det var deras billigaste och kostade 329 men då var den obehandlad så jag har betsat den själv (vilket jag ville), tror dom har en för 5-600:- som är vitmålad med.
    IKEA har inga "skitgrejer" utan tvärtom bra kvallité och deras bebisgrejer får ofta jättebra resultat i olika tester.
    Jag har bilder på sängen och skötbordet i mitt bildgalleri under mappen barn/bebisgrejer om du vill se.

Mamma till *JOLINE -05 * och *ALEX -07*
Svar på tråden spjälsäng m m från ikea till spädbarn?