Kaka för diabetiker?
Ska ha dop på söndag och vet att iaf en av dom som kommer är diabetiker, finns det någon god kaka man kan baka till henne eller är det helt kört?
Mvh
Ska ha dop på söndag och vet att iaf en av dom som kommer är diabetiker, finns det någon god kaka man kan baka till henne eller är det helt kört?
Mvh
Egentligen kan du baka vilken kaka som hellst men att du gärna byter ut sockret mot sötningsmedel
Sen finns det ju lite olika kakor för diabetiker, har recept på några om du vill ha
ja lämna gärna lite recept så jag har nåt å fundera på:)
Woopsidaisy: Jag tycker du ska fråga henne som kommer om hon äter vanligt kaffebröd eller om hon behöver nåt utan socker. Jag är diabetiker och äter aldrig det osötade kaffebrödet, jag skulle uppskatta om man frågar innan hellre isåfall. Jag har alltid ätit det vanliga bara att man tar mer insulin till.
Annars är delicatos kokosbollar med fruktos jättegoda *smakar precis som vanliga*.
Här är massor av recept för diabetiker: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m12621374.html
Här är en till diabetiker och jag håller med trollet, fråga hur hon gör. Bara omtanken där är ju bra
Jag vet att hon inte äter vanligt kaffebröd nämligen för det är "för sött" som hon säger. (Är en gammal dam så hon kanske inte har så bra koll)
woopsidaisy: Ok, ja de äldre håller ju lite mer på att de inte ska äta socker..var ju annorlunda förr..men då kanske recepten de andra gett dig tips om kanske är bra..