• Yosa

Hur får man bort blåbärsfläckar på kläderna?

Är det någon som vet hur man kan få bort blåbärsfläckar på kläderna?

• Svar på tråden Hur får man bort blåbärsfläckar på kläderna?
  • jingyang

undrar oxå så jag hjälper dig att puffa!! och hur får man bort fläckarna på VAGNEN efter blåbär??

• MariaAndersson

Haha, jag vet inte hur man får bort dom, tror att det är ganska svårt, min mormor sa alltid när vi var små och åt blåbär på pannkaor, att vi skulle göra det nakna, för annars spillde vi bara :P

• Wkd chick

ve tinte heller men kasnke med galltvål. brukar ja funka med det mesta

• Xarisma

Innan du lägger i tvätten häll på flytande via funkar för oss. Dvs blötlägg fläckarna

♥ Elvira 051231 ♥
  • Gul13

Vanlig Tabort och Galltvål fungerar alldeles perfekt på blådbär.

• jingyang

galltvål?? har jag aldrig hört talas om!!

• blunda

Filmjölk har jag hört ska ta bort blåbär, annars citrontvål! Galltvål tar inte bort det efter vad jag hört.

• miss chilli

Galltvål!!!! ...och andra vanliga tabortmedel brukar också funka tycker jag.

• jingyang

oki då är dte bara testa med et man han hemma alltså ...kläderna bryr jag mnin inte så mycket om..men vi har fått blåbärs fläckar i vagnen..och tyget går inte att ta av...ska man skrubba med nått speciellt medel när d gäller vagn tyg??

• Gul13

Galltvål finns på Cervera eller Duka (vilket det nu var) och på Barnaffärer som BarnensHus och Babyproffsen.

• miss chilli

Jag tog galltvål när jag fick oljefläckar på min vagn, och de gick bort !

• Yosa

tog nu fläckborttagningsmedel, la sedan tröjan i kokande vatten, sen lite fläckborttagningsmedel igen och sen in i tvättmasinen. Får se sen hur jag lyckats. *hoppas*

• siabellon

mitt absout bästa fläckborttagningsmedel är Yes handdiskmedel original. har jag fått fläckar, i princip vilka som helst gnider jag bara in lite sånt i fläcken innan jag tvättar i maskin som vanligt! tabort är värdelöst om ni frågar mig!

• Yosa

tog nu fläckborttagningsmedel, la sedan tröjan i kokande vatten, sen lite fläckborttagningsmedel igen och sen in i tvättmasinen. Får se sen hur jag lyckats. *hoppas*

Nu har jag tvättat den i maskinen (40grader) och det verkar som att fläckarna är borta!

Får se imorgon när tröjan har torkat.

Tack för era råd!

• Cissela

Håller med siabellon, Yes handdiskmedel tar bort allt! Dottern fick massor av blåbärsfläckar på sin nya poptröja förra veckan (storasyster gav henne fika) och jag var förtvivlad. Men gjorde som vanligt, gned in Yes ordentligt och sedan in i maskinen. Allt försvann!

• skotertjej

Koka i mjölk är ju åxå ett gammalt knep men jag brukar åxå hålla mig till Yes diskmedel och galltvål.

• blunda

Har redan svarat, men nu vet jag av erfarenhet att filmjölk är super på blåbärsfläckar
    Ett par rejält blåbärsingrodda byxor har legat hela veckan utan att jag tagit mej för att göra något åt dem. När jag såg den här tråden var jag ju tvungen, lät dem ligga i disken med massa fil på fläckarna över natten, imorse var alla fäcka borta!
    Schysst när något så enkelt kan vara så bra

• Yosa

fläckarna är borta helt och hållet nu. Se inlägg 14 hur jag gjorde

Svar på tråden Hur får man bort blåbärsfläckar på kläderna?