namnmärkningslappar
någon som vet en bra sida på nätet där man kan beställa "namn märknings lappar" som man kan stryka/sy fast på barnets kläder?
dagisstart snart...
eller är det bättre med vattenfast penna bara?
någon som vet en bra sida på nätet där man kan beställa "namn märknings lappar" som man kan stryka/sy fast på barnets kläder?
dagisstart snart...
eller är det bättre med vattenfast penna bara?
Jag tänkte också ha namnlappar först.. Men så köpte jag en vattenfast penna istället.. Och det funkar lika bra... Det finns tom strumpor som har en "färdig namnlapp" när man köper dem där man kan skriva barnets namn..
jag har både och - fast inte strykpå utan med "taggit"-pluppar, enklare och smidigare tycker jag ![]()
Jag har både penna och lappar... Senaste gången köpte jag ett kit med bägge delar ifrån ellos/Josefssons (mins inte vilket, men dom har samma hemsida)
Pennan är guld, för då blir märkningen verkligen gjord...
Jag beställde både namnlappar och märkpenna och jag kan säga att namnlapparna (som ska strykas fast) var ett totalt onödigt köp.
tack så mycket för era svar!
jag tror jag kommer satsa på en bra penna!
känns snyggare med riktiga namnlappar i tyg men precis som Tjorveniskåne säger - det är inte säkert att man verkligen orkar stryka hela tiden...
ska kolla upp taggits! det had ejag inte hört talas om förut.
Min rekommendation är definitivt: SKIPPA NAMNLAPPAR! Jag tyckte jag var så duktig och köpte det innan Alexander skulle börja på dagis, sååå tråkigt att stå och stryka fast på alla kläder plus att flera stycker ramlade av. Du kan ju inte heller stryka fast namlappar på kepsar, stövlar, jackor mm, så du måste ändå ha en märkpenna till sådana saker. Jag har numera kasserat mina namlappar och kör enbart med märkpenna - gör det du också om du vill spara tid ![]()
har beställt både namnlappar och penna.
tack för era svar!
Jag skriver alltid med vattenfast penna. Går att skriva initialer på strumpor, skor, kläder, gosedjur, nappar,ja på allting.
Vill bara som en liten parenes tillägga at jag jobbar som förskollärare på en förskola (dagis) och tycker det är skitkämpigt med de kläder som inte är märkta. Någon många föräldrar inte tänker på är tex: Tänk dig att ca 15 barn ska ut och leka i regnet. Då kommer 30 stövlar at plockas fram, 15 jackor, 15 galonbyxor och kanske 10-15 kepsar. Det är inte konstigt om barnen får på sig fel kläder då eller att de hängs på fel hylla sen. Eller om jackor, skor, byxor kan behöva stälas in i torkskåp då är det inte lätt att lägga tillbaka dem på rätt hylla sen när det har torkat. För att inte tala om alla vantar vintertid.
Ofta blir föräldrar arga för att deras vante etc. är borta. Ofta har det då inte stått något namn i dem.
Jag beställde också från namnlappar.se
Lätt och billigt att beställa och fort kom dom på lådax oxå! Sitter som berget!
Jag beställde en stämpel från Märkmäster www.markmaster.se
Funkar super!!
Sorry..
www.markmaster.com ska det vara..
Nähä..
http://www.markster.com/index.html
Den är det!!
Jag tycjker det är bättre med namnlappar, den där som ska sys fast på kläder.
Jag tänker på loppis,tradera får/kan man hem kläder med namn på.
Hur kul är det egentligen.
Så jag vill köpa den där namnlappar som man ska sy fast.