• Shirley

Amningsnappar

Jag använnder amningsnapp, började med det tidigt pga såriga bröstvårtor och nu föredrar hon att jag använder nappen. Köpte mina på apoteket, minns inte märket. Men vill veta om det finns nå amningsnappar som är lite mindre? För själva bröstvårtan alltså... tycker dom är såå stora de napparna jag har.

• Svar på tråden Amningsnappar
  • missteddy

det finns mindre än de som finns köpa hos apoteket jag köpte min hos bm

• Prosit1

på apoteket finns det typ small och large, jag använde den stora, köpte den mindre för att testa men den passade varken mig eller mitt barn, fick hjälp med att välja då vi låg på neo när han va nyfödd... försök bara att fokusera på att bebisen får i sig som den ska, jag vet att man upplever den som JÄTTEstor. använde den ca 2 månader sen kunde jag vänja bort den mer å mer. (han va först inte stark nog att greppa min vårta) Lycka till!

• Mirami

Köp Medela! Rekommenderas varmt. :)  De har stora och små och jag tyckte de små var underbara i jämförelse med de stora (av annat märke) jag hade först. De är också så att barnets näsa får kontakt med mammans bröst. Finns att köpa i babyfackhandeln.

http://www.medela.se/S/se/breastfeeding/products/shields.php

• Shirley

Stort tack för era svar. Kollade på mina nappar nu & det är Avent jag har. Känns liksom som bröstvårtan drunkar där i..hehe.
    Ska köpa Medela imorgon & testa!

Sophie - Mamma till Liam 0202, Ebba 0307, Felicia 0410, Nova 0605 & Freya 0706
  • summertime123

vänder du utochin på nappen för o ta bort vacumet innan du sätter den på bröstvårtan? ifall du inte gör d då e d nog skälet till att den drunknar.. man ska nämligen trä på den på ett speciellt sätt för att d inte ska va luft emellan o då brukar nappen minska samtidigt....

• Emsor1

vet nån om detfinns någon mindre än medela S? jag har den och tom den är för stor för mina bröst. har haft strul med amning sen den lilla kom å fick använda amningsnapp och nu tokvägrar hon å ta bröstet utan napp och dom är för stora så dom tar ju kål på bröstvårtorna...

• nest

Jag har använt amningsnappar med båda mina söner. Föredrar de stora trots att jag har väldigt små bröstvårtor. Det är ju inte meningen att man ska fylla ut dem. Provade också Medelas small med förra sonen och då fick jag ont. Så fort den kom på en aning snett så sög vårtan fast, väldigt obehagligt. Varför tycker du de är för stora? Håller också med tidigare talare att det blir bättre om du vränger på dem.

Men det är klart att du kan prova de mindre, ville bara dela med mig av mina erfarenheter. Lycka till

• nest

Emsor1: kanske Medela small är för små??? jag fick iaf mer ont av dem. Läs mitt förra inlägg!

• Emsor1

nest: javisst kan det ju va så, har provat de större en gång men fick av nån anledning för mig att dom skulle va små till små bröstvårtor men jag ska nog ta å skaffa dom större för å prova iaf. Ja det är som du säger just det där att så dort det blir minsta lilla snett så sugs det fast å gör skitont...

• nest

Emsor1: Ja prova tycker jag du ska göra! Till mig har de sagt att medela small i princip inte passar någon...

• Emsor1

nest: nej det va dom på bb som sa att jag skulle ta dom som funka bäst så att säga och att eftersom jag har så små vårtor så va kanske dom små bäst, men det har ju oxå resulterat i trasiga vårtor nu

Svar på tråden Amningsnappar