• ia31

Snälla behöver era åsikter vad tycker ni om att delbetala Resa Räntefritt är det helt fel eller okej? inga avgifter vill höra vad ni tycker

Snälla behöver era åsikter vad tycker ni om att delbetala Resa Räntefritt är det helt fel eller okej?

• Svar på tråden Snälla behöver era åsikter vad tycker ni om att delbetala Resa Räntefritt är det helt fel eller okej? inga avgifter vill höra vad ni tycker
  • Elinore

det bästa e ju såklart att kunna betala sin resa direkt..det är inte spec roligt att ett år efter resan fortfarande betala på någonting som redan e upplevt...

• Pokergirl

Det brukar sällan vara räntefritt utan ofta innehålla uppläggningsavgift, aviavgift...

• Majsan70

Det är kanon att göra det innan man reser. Vi gör så nu och är nästan klara med betalningen. Reser i oktober. På så vis vet jag att pengarna går till det de skall helt enkelt. Men att åka innan o betala sen är inget jag skulle rekomendera.

• ia31

Pokergirl: jo du har rätt men det är inga höga räntor iallafall...hm jag tror det bara va upplägningsavgift...

vill gärna höra mer åsikter

• Plaza

Majsan70- vilket resebolag åker ni med? Vad smidigt att kunna betala av INNAN resan, fast då gäller det att boka långt i för väg så man hinner betala

• Majsan70
    Plaza skrev 2007-07-16 22:18:30 följande:
    Majsan70- vilket resebolag åker ni med? Vad smidigt att kunna betala av INNAN resan, fast då gäller det att boka långt i för väg så man hinner betala
    Vi har köpt flygstolar med Ticket. Mycket smidigt eftersom vi var tvugna att boka långt i förväg. Nu är vi lixom tvugna att avsätta de här pengarna varje månad. Hade vi sparat så är det så mycket lättare att nalla av pengarna. NU sparar vi fast direkt till resan. Uppläggning var väl 275 spänn ungefär sen 39 kronor i avi o sån avgift per månad. 10 månader innan köpte vi resan.

Jag hade aldrig velat betala av om jag rest först. Mycket roligare att betala inför nånting. Den lilla xtra summan som blir kan jag leva med.
  • skorpionen80

Nej, det skulle jag inte göra. Trist att komma hem och ha kvar en massa skulder. Bättre att spara till det innan, så kan man, ifall något skulle hända, använda pengarna. Det kan du inte om du måste betala tillbaka en skuld...

• ia31

jag skulle behöva avsätta 1100 kr i månaden

Svar på tråden Snälla behöver era åsikter vad tycker ni om att delbetala Resa Räntefritt är det helt fel eller okej? inga avgifter vill höra vad ni tycker