-
-
Svar på tråden Är det någon som tagit sommarens resa på avbetalning? som alltså börjar betala nu efter semestern?
-
Bani aa resia är ett bra kort faktiskt.....har haft det innan
LeWi: då är avi och upplägningsavgifterna med det är ingen ränta det som kostar mig är 25 kr i aviavgift varje månad plus 295 kr i uppläggningsavgift sen är det räntefritt.....
sen till er andra denna tråd är för dom som har tagit ett lån som jag vill höra ifrån inte om tt det är hemskt läs rubriken sagft till om detta en gång innan -
Det är väl inget hemskt med att betala en resa i efterhand? Har man råd och lust att månadsbetala en fin semester (som man kanske behöver just då) så är det definitivt inget fel med det, som jag ser det.
-
Så tröttsamt. Det var ju inte vad det handlade om.
Hon ville ha råd och lite svar på frågor från någon som gjort på det viset. -
Just det. Och som jag har svarat längre upp i tråden så har jag också gjort så. Ville bara ge lite stöd eftersom så många verkar tycka att det är fel.
-
man kan ju boka resan ett halvår före delbetala klart o sen åka
-
Bani, nu gav du mig en idé! Vi som har tänkt att åka långt i vinter men inte har riktigt råd att lösa flyget nu redan. Smart du är!
-
jag går själv o funderar på d...en trip till egypten i april a 16.000 ta det på resiakortet o bet 2000p mån så är det bet innan vi åker
-
Vi har gjort det två gånger förr (inte i år dock). Vet man att man har råd och det inte är nån ränta tycker jag inte det är nåt problem. Såklart skönare att ha sparat ihop innan, men är man impulsiv så...har aldrig mått dåligt av att betala resan i efterhand. Om resan skulle bli ett fiasko och det skulle regna hela tiden skulle man kanske bli lite less, (har varit med om det oxå en gång, dock inte en resa köpt på avbetalning då) men man lever bara en gång! Om ett år när du har gnetat ihop pengarna kanske du blir påkörd och invalidiserad för resten av livet!
Som sagt så länge man räknat på det och vet att man har råd är det inga problem. Ett litet tips bara, var noga med återbetalningarna. Räntefria avbetalningar får ofta en massa räntepåslag om inbetalningen blir så mkt som en dag sen! -
Jag vet att många brukar gör så att ha ett konto som dom både spar och återbetalar på. Tex ticketkortet. kolla in det med deras sparränta på 3,??.
JAg kommer att ha ett sånt kort för precis som Shira säger, så lever man bara en gång och då tänker jag resa och återbetala, resa upp pengarna igen och återbetala. Man kan se det som att man spar fast i omvänd takt eftersom du brukar pengarna först och åker sen!
Vi ska till Kenya (mannen därifrån) och det blir inte billligt för tre kan jag säga!!! Men ska man sluta träffa familj för att man måste spara? -
Japp. Vi bokade vår resa till cypern redan i november förra året (åker om en månad) vi hade inte dom pengarna då. Så vi tog på avbetalning. Men nu har vi betalt av den iaf.
-
nu har jag bokat egypten i mars(påsklovet)så börjar nästa månad o bet in