delfin73 skrev 2007-07-17 15:26:55 följande:
ängeln83;det är bra bara stå på dig.jag har då aldrig märkt förrut att ALLA barn är lite sneda/platta till mans:[.man slutar aldrig att förvånas över deras kommentarer!min dotter är också 5 veckor förtidigit född, så du kan upplysa dem om att det är de sista 10 veckorna i magen,alltså från v.30- V.40 som barnets kranium hårdnar.så det är ju rätt logiskt om våra barn och de barnen som fötts i ännu yngre veckor har mjukare och då känsligare skallar som lättare "deformeras".så det är skandalöst om de inte hjälper din pojke/er med detta tycker jag:[.mvh m
Precis, ingen av dom spädisarna jag träffat har haft så platt huvud som min son har.
Börjar tröttna rejält på bvc nu, är det bara "vårat" bcv som är knäppa eller är alla sådana?
Tycker nästan det är jobbigt att gå dit nu.
Frågade en gång vilken ersättning dom rekommenderade då min plutt blev knasig i magen, dom sa hela tiden att man SKA amma, det är det bäst. Joooo...det vet jag, men om det inte finns nån mjölk då? Amma du så ska du se att det blir bra, fick jag som svar
Lite OT...
Hoppas verkligen dom lyssnar på oss nästa gång vi ska dit, tänker absolut inte acceptera att min son ev. ska behålla sin huvudform pg.a deras brist på kunskap/nonchalans.