Såpavatten till mördarsniglar ?
Har hört talas om att mördarsniglarna dras till såpavatten.
Nån som testat och vet om det stämmer ?
Hur mycket såpa/vatten ska man blanda ungefär ?
Har hört talas om att mördarsniglarna dras till såpavatten.
Nån som testat och vet om det stämmer ?
Hur mycket såpa/vatten ska man blanda ungefär ?
..vin?...
Ta Absolut när du ändå är igång, varför snåla
hade hellre dött i vin än öl och sprit. Men nu är det inte min förestående död vi diskuterar
Tänk så "kul" sniglarna har det sin sista stund på jorden.
Hörde på nyheterna att de i Danmark häller på någon "organism" (blandar ut med vatten)som äter upp sniglarna innifrån. Sverige tvekar godkänna denna eftersom den inte tillhör vår naturliga fauna. Vet inte vad jag ska tycka om det. Mördarsniglarna hör ju inte heller till vår naturliga fauna.
Köpte ett snigelmedel det är ett blått foder som sniglarna dras till.De käkar av det och sniglar hemåt i tron att de är jätte mätta men tillslut så dör de av svält.Grymt men de är ju mätta:)
Nu kommer jag inte ihåg vad det hette, men det finns en förpackning med "mat" till sniglarna som om dras till. När dom sedan äter sväller hela magen upp och dom dör. Syrran har börjat använda detta i sin trädgård och tyckte det var väldigt effektivt eftersom alla sniglarna samlades på en plats med. Kostade dock runt 200 kr förpackningen. Ska kolla om jag hittar vad det hette.
Oj, såg att någon redan skrivit det he he!
snigel effekt heter det.
Jag har alltid "mallat" mej över att vi aldrig haft ngr i vår trädgård men nu får vi kryssa mellan dem. Jag sa till min 5 åring att han fick välja en leksak om han plockade sniglar..vet att man inte ska muta men jag är lätt skrämd över sniglar..han plockade som en galning och la i en påse...som han sen slängde i soptunnan.
Han var med över till leksaksaffären och fick köpa en bil och när jag skulle slänga soperna när jag kom hem..sniglar över HELA soptunnan. Han hade bara slängt påsen. Jag tänkte ju inte på att han inte kunde knyta den.
Ett annat medel som har samma verksamma substans, är snigelfritt.
inoka Nej! Vad typiskt, du får lära honom knyta.