• Anonym

Kan man ha ägglossning när man är gravid?

Ja, ni ser rubriken. Jag fick mens för ungefär två veckor sedan, men den var inte riktigt som vanligt. Min tanke blev genast graviditet, men jag vill vänta med att testa mig.

Nu två veckor senare har jag flytningar som jag brukar ha vid ÄL och livmodertappen är öppen. Alltså är det med stor sannolikhet så att jag har ägglossning just nu.

Jag ska ta ett test ändå, men jag undrar om det är möjligt att ha ÄL när man är gravid?

• Svar på tråden Kan man ha ägglossning när man är gravid?
  • Anonym

Nej, du har inte ägglossning om du är gravid.

• Anonym (??)

Hej blev lite nyfiken bara hur kan man veta att livmodertappen är öppen?? har vare gravid två gånger och fött två killar men det är då bara vid förlossningarna som dom har pratat om livmodertappen?? Hmm

• Anonym

Tack för ditt svar!

Då jag är antagligen inte gravid, men jag ska ta testet så jag kan vara säker.

• Anonym

Anonym (??) skrev 2007-07-18 11:39:32 följande:

Hej blev lite nyfiken bara hur kan man veta att livmodertappen är öppen?? har vare gravid två gånger och fött två killar men det är då bara vid förlossningarna som dom har pratat om livmodertappen?? Hmm
    Man kan själv känna på livmodertappen. Om man känner under en längre tid märker man hur den öppnas och stängs beroende på var i cykeln man är. Kanske inte så pålitligt i början, men jag känner stor skillnad på tappen.
  • Anonym (??)

aha ok! det var inte illa!! men lycka till och hoppas att du är gravid..ta och testa nu så vi får veta :)

• Anonym

Bara så att jag säkert förstår rätt:

Även om man har 'mens'/mensliknande blödningar när man är gravid, så har man inte ägglossning?

• timberhochmandie

Normalt sett så är det per definition "omöjligt" att få ÄL under en graviditet, men jag vet att jag läste för nåt år sedan om en kvinna (i Italien tror jag) som hade haft det och dessutom lyckats bli gravid i graviditeten. Hon födde först ett barn och sedan var det meningen att lillasyskonet skulle komma fyra månader senare eller nåt sånt.

Svar på tråden Kan man ha ägglossning när man är gravid?