• evo 6

Emmaljunga- dålig kvalitet?

Läser dagligen trådar här på FL om Emmaljungavagnar som gnisslar,tappar hjul,har säckiga sufletter trots att de är i princip nya.
    Har inte läst så mycket dåligt om tex Brio och Teutonia.
    Har Emmaljunga dålig kvalitet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-08 07:07:10:
    Det verkar som om äldre Emmaljunga-vagnar över lag håller bättre kvalitet än nyare..
    Kommentarer till detta?

• Svar på tråden Emmaljunga- dålig kvalitet?
  • AannaH

Vi hade emmaljunga o den gnisslade  i hjulen o det sa dom att det brukade göra o det ända som hjälpte va att spraya med 5.56 så det fick man ju göra ganska ofta..kan inte rekomendera emmaljunga längre.

• Bellan85

personligen tycker jag Emmaljunga är den bästa vagnen!
    Vi köpte en begagnad av min killes farbror och har inte haft ett enda problem med den.
    Min syster hade däremot en Moodi och den va ursusel, likså min bästa kompis köpte oxå en moodi samma fel där..
    Min syster köpte sedan en Emmaljunga Egde och har inte haft nå problem med den..

• Fröken NollÅtta

Vår Emmaljunga City Cross har aldrig gnisslat och vi har inte haft några som helst problem med vår iaf. Haft den i 14 mån i stort sett varje dag.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • AannaH

Vi hade en emmaljunga edge duo..man ger nästan 8000kr för en vagn o så funkar den inte 100% har alltid gillat emmaljunga hade det till min första son o den var det aldrig några bekymmer med..så det äldre emmaljunga var ju bättre än de här nya vagnarna..tackar vet jag 90talet

• sansen

Jag har oxå en emmaljunga har inte haft några problem med min inget gnissel! Så nu när vi köpte sittvagn blev det en emmaljunga scooter!

• vittis

jag har haft teutonia och brio, nu har jag en emmaljunga och den e jag nog mäst nöjd med. Så jag röstar på Emmaljunga=)
    Brio kommer inte långt efter...

• Nocturnal

har en emmaljunga citycross som funkat felfritt ett år nu
    haft emmaljunga förr de funkade bra,briona däremot krånglade!

• Gladskit

Jag har en City Cross till min 17-månaders och den har funkat i princip felfritt. Den senaste månaden så har två nitar i chassit gått sönder med några veckors mellanrum. Båda gångerna har vi fått snabb hjälp i butiken så det är löst, och jag tror inte att det kommer hända nån mer gång.

Annars tycker jag att det är en kanonvagn så jag skulle ändå rekommendera den till andra. Jag har inte hört om nån som haft problem med sin så det verkar inte vara så jättevanligt.

• Anna 06

Har haft en emmaljunga cerox som vi varit sååå nöjda med. Inget gnissel eller problem alls på över 1 år. Har tidigare haft briovagnar som blivit blekta i tyget, "stoppningen" i handtaget har släppt osv.
    Jag gillar Emmaljunga

• Ang80

Jag har blivit helt anti mot Emmaljunga. Men det är nog mera mot deras bemötande när vagnen gått sönder. Jag accepterar att vagnen gått sönder (trots att man betalar flera tusen för en ny vagn och den går sönder ganska snabbt). MEN, jag accepterar inte att de knappt ej vill åtgärda felet. Dålig service, är min erfarenhet av Emmaljunga.

Svar på tråden Emmaljunga- dålig kvalitet?