• PinkMonster

Ung förstagångsmamma i Linköping!

Hejsan!
    Jag tänkte bara se om det finns fler unga blivande mammor i mitt område som man kanske kan träffa och hitta på saker med? Det finns ju nu en del saker som man inte får göra som havande, men också saker man vill hitta på som kan vara svårt att få med sig sina kompisar på, som då inte har barn. ;)
    Jag skulle tycka det var kul och väldigt bra att kunna bolla sina erfarenheter och oerfarenheter med, och stötta i olika situationer.
    Själv är jag 21 år, men kommer att vara 22 vid förlossning, och ska bli mamma i Mars tror jag. Är i 6:e veckan, så jag har inte varit o räknat ut det än.

Hoppas det finns i alla fall nån som tycker som jag! :P

• Svar på tråden Ung förstagångsmamma i Linköping!
  • phyretknytet

Hej en annan ung mamma här från Linköping. Jag fick mitt först barn i juli 2006. Skulle vara trevligt att snacka med flera mammor i linköping. Är ganska så nyfinflyttad i staden själv, bott här i lite mer än ett år. Skriv gärna i Gb om ni har lust. MVH//

• PinkMonster

Åh vad kul att så många hittat hit nu!
    Jag funderar faktiskt på ifall nån vill hitta på nåt mamma-pyssel med mig. Jag är rätt pysslig av mig, men har ingen att pyssla med.

• phyretknytet

Jag är på idén, gillar att pyssla med lita av varje öppen för pyssel som jag inte har gjort med. Småpillra med saker är roligt om man har sällskap Vart bor du? mvh/ Monica

• PinkMonster

Nice! ^^
    Jag bor i Majelden. Det är ungefär vid Berga. Vart bor du? Och vad tycker du vårt första pysset ska vara?

• Mizzz

Låter som en skoj idé med pyssel
    Jag bor i Valla.

• PinkMonster

Najs najs!! Fler som vill hoppa in i vår pyssel-cirkel?
    Idéer någon?

• Klonkan

här är en till som gillar pysel, men ideerna har nog tagit slut ;) bor i ryd :)

• cajsasmamma

Jag är 25år nu var 21 när jag fick min dotter Cajsa.. Fast nu känner jag ´mig inte längre som en ung mamma...
    Och ja bor utanför mantorp..

• PinkMonster

Kul kul!! Ännu fler som joinar! Jag tycker vi bestämmer ett datum, så får idéerna bara komma tycker jag.

cajsasmamma: Nog tycker jag allt att du är ung! Du är jätte välkommen hit! Och du får gärna berätta hur det har varit att vara ung mamma. Ex hur omgivningen reagerar när man är så ung, vad du tycker var bäst och kanske mest trist, vad som har varit kul med att just vara ung mamma? Ja, lite allt möjligt gärna.

• Klonkan

tänkte skriva hur jag upplever det att vara ung mamma eftersom du ändå frågar ;) tycker faktiskt att de flesta är positivt inställda till unga mammor,men ibland då jag säger hur gammal jag är så får man intrycket av att den man pratar med helt plötsligt tror att barnet inte var planerat bara för man är så ung... fördelarna är ju att man har all ork i världen att hänga med i ungarnas tempo =) och att man har all tid i världen att skaffa syskon ;) ser ingen direkt nackdel förutom den låga föräldrapenningen möjligtvis som kommer av att jag inte hunnit jobba något innan jag fick barn pga åldern då... men mest är allt positivt med att vara ung mamma tycker jag =)

Svar på tråden Ung förstagångsmamma i Linköping!