Inlägg från: Anonym (latex) |Visa alla inlägg
  • Anonym (latex)

latex-kläder

latex i kvalitet som är bra kostar, billigare märken som sharon sloane (det sexbutiker oftast säljer) är kass kvalitet och går sönder hur lätt som helst, vill man ha kvalitet får man vara beredd på att det kostar

• Anonym (latex)

lustjakt hade föresetn ingen latex alls, bara lack, vilket är stor skillnad mot latex

• Anonym (latex)
    matilda82 skrev 2007-07-19 13:24:36 följande:
    Ja, jag såg det. Lack är väl inte lika mjukt som latex?? Jag gillar inte lack. Det är mycket glansigare. Även om latex oxå är glansigt, men det blir helt annorlunda. Det är Latex jag är ute efter. Men det är som du säger, vill man ha kvalite så får man betala ett högre pris. *suck*
    latex är inte blankt av naturen, glansen måste putsas fram med särskilt medel, det är gummi och matt, latex är mer töjbart och dessutom så kan man inte sy i latex, står det att ett plagg är i latex och man ser sydda sömmar så är det inte latex.
  • Anonym (latex)
    matilda82 skrev 2007-07-19 18:53:01 följande:
    Hur gör dem då, när dem tillverkar kläderna? Om man inte syr... Det trodde jag. Nyfiken.
    vulkar, smälter (gjuter) ihop kanterna, som när man lagar cykeldäck... finns särskild vätska man har på båda delarna, sätter ihop och de blir ihopgjutna... Man kan inte sy i latex, det tål inte materialet. Vissa märken för enklare grejer (typ sharon sloane) formgjuter, dvs, doppar en mall i flytande latex och sen får det stelna.
  • Anonym (latex)
    Anonym (tips) skrev 2007-07-19 19:22:37 följande:
    Hört talas om en sida www.d7.se. De ska visst ha lite allt möjligt!
    där fanns inte mycket, 1 kjol, 1 par handskar, flytande latex och glansspray
  • Anonym (latex)
    matilda82 skrev 2007-07-20 11:35:24 följande:
    Hej! Bara undrar, vad ska man ha flytande latex till??
    styrka på kroppen till egna kreationer (men det är väl inte det mest hållbara, mest för skojs skull eller för en kväll)
  • Anonym (latex)
    Anonym (sy?) skrev 2007-07-20 19:00:28 följande:
    Tänkte göra lite egna kläder så de passar min kropp men då funkar alltså inte latex? Eller går gör det väl men det måste vara svårare att limma än att sy? Är lack-kläder lättare att göra?
    Det är precis som att sy, bara att du inte kan nåla ihop, utan kanske använda plastgem eller nåt istället.... bara att läsa på om vulkning och pröva dig fram. Med latex så kan du ju få det att sitta mycket tajtare än lack
Svar på tråden latex-kläder