• Sallybally

latex-kläder

Hejsan svejsan!

Någon som vet var man kan köpa "inte-så-jävla-dyra" Latex-kläder??

Jag tycker det är skitsnyggt! 

Har kollat på de flesta sex-leksak-sidorna på Nätet. Men där e mest skit, och de flesta storlekar är One Size och det funkar oftast inte för mig.

Jag har en sida; http://www.westwardbound.com/
    Men där är det verkligen svindyrt!

Någon som vet nån annan bra sida?????

Hör av er tjejer! ...eller killar om ni vet.

• Svar på tråden latex-kläder
  • Anonym (Snipan)

Vet ni vad som skiljer mellan lack och vinyl? Jag har inte förstått den skillnaden.

• Anonym (sy?)

Tänkte göra lite egna kläder så de passar min kropp men då funkar alltså inte latex?
    Eller går gör det väl men det måste vara svårare att limma än att sy? Är lack-kläder lättare att göra?

• Anonym (latex)
    Anonym (sy?) skrev 2007-07-20 19:00:28 följande:
    Tänkte göra lite egna kläder så de passar min kropp men då funkar alltså inte latex? Eller går gör det väl men det måste vara svårare att limma än att sy? Är lack-kläder lättare att göra?
    Det är precis som att sy, bara att du inte kan nåla ihop, utan kanske använda plastgem eller nåt istället.... bara att läsa på om vulkning och pröva dig fram. Med latex så kan du ju få det att sitta mycket tajtare än lack
  • Anonym (....)

Det finns lack, latex, moulded latex och gummi. De kostar mer i stigande skala.

Lack: Är det billigaste alternativet eftersom det är enkelt att tillverka, ofta är tunt med en flossad eller vadderad insida. Lack är även stelt så det smiter inte åt kring kroppen. Därför passar det mest för bodys, toppar, BHs, korsettliknande saker och vissa enklare handskar. Var dock beredd på att passformen varierar och kan ibland göra att det stramar på ett ställe men glappar på ett annat.

Latex: Är ett mjukt elastiskt material som utan behandling har en matt yta. Speciellt svart latex är utan behandling grå-matt. Latex kan sträckas en del och smiter åt mycket bättre än vad lack någonsin kan göra. Det brukar även vara mer tillåtande i passformen för storlekar men kräver fortfarande att man vet vad man drar. Finns även i olika tjocklekar och ju tjockare desto bättre hållfasthet.

Moulded Latex: Är gjuten latex som har anpassats till kroppsformer och därför ofta sitter bättre. Men detta arbete kostar även mycket vilket syns på priset. Tjockleken brukar även vara större och detsamma med kvalitén. Just moulded brukar vara vanligt på fotoshoots med modeller.

Gummi: Egentligen inte så stor skillnad gentemot moulded. Gummi brukar däremot vara det tjockaste och har en annan kvalité och känsla som en del vill ha. Med gummi kan man även göra kläder med funktioner och saker som inte latex håller för. Gummi är inte lika elastiskt som latex utan mer stramt. Jag kan tycka att utbudet av snygga kläder i gummi inte är lika stort som i latex. Där brukar det även handla om att täcka kroppen så mycket det går, för många som gillar gummi gillar känslan av att vara helt innesluten.

Min erfarenhet är att de snyggaste och mest praktiska är moulded eftersom de sitter bättre och tajtare och formar kroppen. Tjockleken på latexen gör även att det stramar upp och inte ger med sig lika lätt. Latex, Moulded Latex och Gummi kräver polermedel för att få upp en blank yta, Vissa av dessa kan även användas för att göra det enklare att ta på kläderna. Annars får man använda talk. Och latex eller gummi känns inte kallt att bära. Om man däremot skall gå på klubb eller fest och dansa så bör man vara försiktig eftersom kroppen har svårt att göra sig av med överskottsvärmen. Kläderna måste även förvaras skyddat och mörkt annars blir de sköra med tiden. Du vill inte ha en reva eller trasig söm för det är extremt svårt att laga så att det håller.

För några år sedan så var det både svårt och dyrt att hitta denna typ av klädsel. Nu är konkurrensen mycket större och priserna har börjat gå ned. Vissa sajter lever fortfarande på att folk skäms över att köpa och därför är villiga att betala överpriser. Men nu kan man beställa kläder från Kina till mycket bra priser. De jag vet som har handlat har alla fått det de har beställt utan problem. Kvalitén är ok om man jämför med priset. Det viktiga är att man vet sin storlek innan för deras size chart verkar vara lite sådär.

Vad är det du är ute efter exakt?

• jennt

Hej. Ja latex är skit snyggt och även väldigt behaglig för oss som tycker om der.

Det med billigt latex kläder som på ebay och andra ställen är ofta dålig kvalitet på.

Jäkligast är den att man måste nog lägga en summa för att få bra kvalitet och det är ju ett plagg du älskar och kommer att ha länge

• Anonym (Mongo)
    jennt skrev 2018-03-22 11:58:32 följande:

Hej. Ja latex är skit snyggt och även väldigt behaglig för oss som tycker om der.

Det med billigt latex kläder som på ebay och andra ställen är ofta dålig kvalitet på.

Jäkligast är den att man måste nog lägga en summa för att få bra kvalitet och det är ju ett plagg du älskar och kommer att ha länge

Varning för latexnekrofilen! Dödgräver trådar från 2014...
  • jennt

Kan någon ha begagnade latextrosor och sälja hör av er till mig

• jennt

Hej köpte denna. Men är det här latex? Hoppas på svar

• jennt

Hej

Jag är inte bra på det med latex. Såg denna på wich 300 kronor säkert ingen kvalitet. Men nybörjare för och pröva. Men är det latex? Hoppas på svar

Svar på tråden latex-kläder