• MrsWa

Present åt 6-månaders baby

Ge mig tips på vad jag kan köpa för present (typ välkommen till världen-fest) åt min systerson som är 6 månader..? Jag är ju hans moster så något genomtänkt och personligt skulle va bra men jag har inga idéer och ingen tid för pyssel. Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Present åt 6-månaders baby
  • Vårsolen

ett set med tavla,avtryckslera och gips för avtryck av fot å hand kanske(baby art)

• MrsWa

Vårsolen: ja kanske det...men är det kul att ha kvar?

leyley: vilka böcker är fina då, vad skulle du rekommendera? har kikat lite på "Den silvriga barnkammarboken" med cdskiva...kan det va nåt eller är det tråkigt tror ni? Är inte så insatt i det här med bebisar så jag har noll koll =)

• JosJos

Barkammarboken med cd fick min lilla elsa på hennes välkomstfest. Hon bryr väl sig inte riktigt än, men jag tyckte den var helt underbar!

• Vårsolen

ja det tror jag absolut att det är, har själv köpt hem för att göra avtryck på min dotters händer eller fötter(har inte bestämt vad än, kanske blir det en av varje )det blir ju som ett litet minne från bebis tiden, är säkert kul för barnet sen när det blir större också då de kan få se hur små händer/fötter de hade!

• leyley
    MrsWa-

Ja, jag tänkte faktiskt på de böckerna.. Min son har ett par sånna och skivan tycker han mycket om!
    Som sagt, bebisen kanske inte kommer ha nytta av den nu men senare.. Eller, skivan kan han ju lyssna på
    ♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • JosJos

Hm...såg nyss att jag har den vita barnkammarboken med cd, vad är skillnaden mellan den vita och den silvriga? Någon som vet?

Svar på tråden Present åt 6-månaders baby