• Norrland82

Går det att få mitt tunna hår riktigt långt??

Hej!

Jag är en av dom som inte fötts med tjockt hår....en mycket stor sorg faktiskt...då båda mina systrar har supertjockt hår båda två...

Men iallafall nån som har relativt tunt hår o endå lyckas hålla det långt..? Har ni bilder på det??

Eller är det bara folk med riktigt tjockt hår som kan ha det.

Tycker bara att det blir stripigt när det är långt men jag har alltid hållt håret kort o jag trivs inte med det...Vill ha riktigt långt som mina systrar o flera av mina vänner :(

• Svar på tråden Går det att få mitt tunna hår riktigt långt??
  • Majsan70

Personligen tycker jag inte man skall ha långt hår när det är väldigt tunnt. Det ser ovårdat o stripigt ut för det mesta. Men npn mellanlängd brukar ju funka bra om man har en bra klippning.

• zelda71

Tycker inte heller att du ska ha håret jättelångt, men till axlarna och klipp upp det så ser det tjockare ut.

• LC Star

Tycker som föregående talare, ha inte får långt hår det ser bara stripigt ut. Satsa på lite volymprodukter från frisören och kolla bra tips där.

• syster yster80

Jodå, visst kan du ha långt hår fast det är tunt. Se bara på Magdalena Graaf. Hon har tunt hår. Och långt. Och är jättesnygg.
    Vissa tror inte att hon ens har så tunt hår, men jämför hennes hår med t.ex Victoria Silvstedts. Stor skillnad på kvalitet.
    Så visst går det, hemligheten ligger i hur det klipps. Se till att klippa håret jämnt längs med topparna, inga konstiga "urklippningar" då man vänder saxen uppåt istället och klipper. Då tunnas topparna ut och ett hår som redan är tunt ser då ut som spindelväv istället.

Klipp inte upp det för mycket heller. Om övre längderna är kortare än de undre så hänger ju inget hår över de undre håret (hänger du med? lite krånglig beskrivning) och då ser det också tunnare ut, eftersom det då bara är ett lager hår som hänger medan det andra är uppklippt runt huvudet istället. Bättre att ha fler lager på varandra hela vägen så behåller man den lilla tjockleken som överhuvudtaget finns.

• Me like You

jag har rätt så tunnt hår men ja har ner till över halva ryggen! får komplimanger för mitt fina hår:) så visst går de men va noga med att använda rätt hår produkter och vårda ditt hår så ska du se att de går fint! sen så finns de ju många tips för att få se se tjockare ut också ju!

När är det vår tur?
  • Saris2

Klipp upp det lite, då blir där mer volym!

Svar på tråden Går det att få mitt tunna hår riktigt långt??