Inlägg från: Anonym (blomma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blomma)

Diklofenak

Hej!

Undrar om det är någon som vid något tillfälle använt Diklofenak (Eeze, Voltaren) under graviditeten?

Ha en härlig dag!
    =)

• Svar på tråden Diklofenak
  • Anonym (blomma)

tack för ditt svar!
    nä precis.. man ska undvika det. speciellt under de senare tre månaderna av graviditeten. saken är den att jag fick en otrolig huvudvärk som verkligen inte släppte. provade med alvedon och gick och la mig. höll i sig hela dagen och till slut stod jag inte ut längre. jag tog en diklofenak! hoppas inte att en engångsdos gör skillnad i slutänden.. men visst fick jag dåligt samvete.

• Anonym (blomma)

Hej och tack för alla svar!
    det var ungefär som jag trodde.. man ska inte använda om det inte är absolut nödvändigt och inte utan att fråga läkare. så är det med mycket. ibland har inte nöden någon lag...

fortsatt trevlig sommar!

• Anonym (blomma)
    Sunflower skrev 2007-07-18 15:46:56 följande:
    En gång är nog ingen fara om man ska tro den här artikeln: www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____651.a...Jag hade också grym huvudvärk under graviditeten. Åt Panodil jämt och ständigt. Grattis till ditt lilla liv i magen, hoppas att din huvudvärk bara är tillfällig Kram!
    tack!

ja, huvudvärk är ett gissel. panodil funkar som en fis i rymden på mig när värken verkligen slår till. får bli panodil i fortsättningen änså.

ha det så bra!
Svar på tråden Diklofenak