• Peztis

Kontantkort - hur vet man hur mkt som är kvar?

Vi har besök från utlandet och har då skaffat dem ett kontantkort fån Comviq (eller dvs jag hade ett liggandes som jag aldrig använt) och som vi nu tankat med lite pengar.

Eftersom jag själv aldrig använt kontantkort så förstår jag inte så mycket. Det vi undrar just nu är om man enkelt kan se hur mycket som är förbrukat så att ma kan fylla på i tid innan det tar slut.

Är det abonemmanget eller telefonen? Dvs kollar man på telefonen någonstans eller på ngn internetsida?

Det är en Ericson T610 med Comviq Kontant Knock-Out.

• Svar på tråden Kontantkort - hur vet man hur mkt som är kvar?
  • Ekorrfamiljen

Man skickar väl sms till nåt nummer (222?) så kommer det tillbaka vad man har kvar, har jag för mig.. Gaah. Gå in på tele2.se så står det väl där.

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Annaaa86

Slå *111# och sedan ring.

• Peztis

Hehe... många olika nummer...

Antar att man får ett röstsvar där man hör hur mkt det är? Om det är en som inte förstår svenska då?

• sofsan

När jag hade comviq så slog jag in *211# men det kanske är ändrat , kolla hemsidan så finner du nog ett svar som stämmer.

(¯`°?.¸ ღ Neo 051211 ღ ¸.?°´¯)
  • Annaaa86

Slår du *111# så kommer det upp en ruta i mobilen med aktuellt saldo.

• Peztis

Ah!

Här stod det när jag skrev in kontantkort saldo i sökrutan:

"Slå * 1 1 1 # LUR för att få ditt saldo och kortets giltighetstid direkt i telefonens display. Du kan också ringa kortnr 211 för att kontrollera ditt saldo och kortets giltighetstid."

Tack för hjälpen!

• LittleRedRidinHood

jag har comviq kontantkort. *111# är det. kommer upp ett meddelande på displayen där det står hur mycket du har kvar

Svar på tråden Kontantkort - hur vet man hur mkt som är kvar?