• olpansfamilj

torra, strama irriterande läppar

Jag behöver er hjälp! Någon annan som har upplevt kliande och irriterande läppar. Bränns nästan och man har världens lust att riva. Svårt nästan att gapa stort gör så ont. Har lagt lite kortison salva och det hjälper men har hört att det är inte bra. Vad kan det vara? Känns verkligen jätte jobbigt!!!

• Svar på tråden torra, strama irriterande läppar
  • olpansfamilj

är det ingen som vet eller har det likadant?

• Teskedsmamman

Köp ett cerat från Elisabeth Arden, Eight hour cream heter det.... Jag har exembaserad "nare" och det här ceratet är bara såå underbart!

Kostar iof nästan 200 spänn, men det är det värt!

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 4 dagar kvar (070723)
  • olpansfamilj

jag har salvan, men den svider. Kanske ska prova ändå, fast det gör liteont!!
    Vad är exembaserad nare! Tack för din hjälp teskedsmamman...har du likadant? Har astma och allergi själv...

• Teskedsmamman

Jag hade böjveckseksem (rätt stavat?) när jag var liten, enligt en läkare jag gick hos så ska tydligen problemläppar i vuxen ålder bero på det.... och det han sa har stämt hittills...

Du ska nog ta dig till läkare och kolla så du t ex inte har svamp...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 4 dagar kvar (070723)
  • olpansfamilj

tack för svaret teskedsgumman. Är ett mindre helvete det här.

• principisessan

vilka läppar menar du? Elisabeth Ardens creme är jättebra, testa smörja in i ett par dagar så blir det nog bättre.
    Om de är dina andra läppar så ska du nog boka tid för gynundersökning

• olpansfamilj

Mumin min mun pratar jag om! *skrattar* Gör ju skit ont , kan knappt prata.... dom känns svullna också...

Svar på tråden torra, strama irriterande läppar