Lasagne
Är det någon som har något gott recept på lasagne med något annat som bas än köttfärs? Fick bara för mig att man skulle kunna använda kyckling tex.
Är det någon som har något tips att dela med sig av?
Är det någon som har något gott recept på lasagne med något annat som bas än köttfärs? Fick bara för mig att man skulle kunna använda kyckling tex.
Är det någon som har något tips att dela med sig av?
Jag tror att kyckling skulle funka jättebra, det är nog bara att byta ut köttfärsen.
På vår lunchrestaurang har de ibland lax/skaldjurs-lasagne och även vegetarisk.
Man kan även använda qorn. Var ett mumsigt recept i förra vi föräldrar.
Skaldjurslasagne är bland det godaste jag vet. Den är ganska invecklad att göra men du kan göra en enkel variant genom att byta ut köttfärssåsen mot följande sås:
Fräs hackad lök och paprika, häll i tomatkross, lite hummerfond, chilisås och pressa ner några vitlöksklyftor. Krydda med oregano, citronpeppar och lite salt. Koka ihop en stund och dra ner värmen på lägsta. Lägg i skaldjur efter smak. Jag brukar ha i räkor, crabfish och rökta muslor. Ibland varierar jag med en burk krabbkött eller strimlad rökt lax.
I övrigt gör du som vanlig lasagne med bechamelsås.
Det lät jättegott! Rökta musslor? Vart hittar jag det? Konserverade vet jag hur de ser ut. ![]()
Sökte på ica.se, och sökord "lasagne". De hade massor som jag aldrig hört talas om; getostlasagne, falukorvslasagne, mexikansk tonfisklasagne osv.
Måste nog pröva själv.
Tack för alla svar. Ska titta på ica.se .
Alicias mor; Det där ska jag definitivt prova. Lät kanon gott.
Rökta musslor, var hittar man dem om man "bara" har en vanlig ica- och hemköp-affär?
Kan du inte be din affär att ta hem rökta musslor till dig?
Ja det kanske man kan göra. Smart idé. Tack för tipset.