• hidden angel

skriva bokstäver med smält chocklad, hur??

hur gör man lättast för att kunna skriva fina bokstäver med smält chocklad?? tänkte skriva kira o lägga namnet på hennes tårta. sitter o klipper ur kartong o tänkte testa ha det som mall, men vet inte om det kommer bli bra.. andra förslag?

• Svar på tråden skriva bokstäver med smält chocklad, hur??
  • LillaStollan

Jag skulle spritsa på ett bakplåtspapper på fri hand och sen lägga på tårtan

• Bonusmammali

Jag gjorde som LillaStollan - men det var lättare att skriva i någon form av skrivstil och jag fick göra ett gäng innan jag blev nöjd... och den hamnade på tårtan!

Lycka till!

• Skrutt och Skrot

Jag gjorde det nu i veckan! Köpte choklad på påse, smälte det och ringlade ut det på plastfolie. Väntade tills det hade stelnat lite och ringlade ytterligare en gång till. Fortsätt så till du får den tjockleken du vill ha. Sen in med den i kylen. När du ska ta loss den så var jätteförsiktig! Jag satte handen framför och sen så vände jag så att baksidan kom upp och drog försiktigt av plasten. Finns en bild i albumet... 1:a och 2:a bilden

• Pallas Athena

Ta ett bakplåtspapper och skriv bokstäverna direkt på och smält chokladen på det. Eller skriv ut bokstäver på datorn och lägg på plastfolie och ringla chokladen på plastfolien!

Svar på tråden skriva bokstäver med smält chocklad, hur??