• Emlan1

Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt

Jag jobbar dagligen med kvinnor som föder barn, och en av dessa alla berättade att hon läst Annas bok och denna kvinna var FANTASTISK! Hon andades sig igenom hela förlossningen och vi som jobbade var djupt tagna av denna vackra förlossning! Med utgångspunkt att hon läst denna bok och talade sig varm om den gör att jag verkligen vill rekomendera den!
    Lycka till!!

• Emlan1
    Caro Lin e skrev 2007-08-16 20:03:56 följande:
    Kul för henne, men helt ärligt: Vi som är här har redan haft jobbiga upplevelser. Läs gärna igenom tråden tack. Har du några råd till oss som redan läst om profylax och redan använt det vid förlossning, som har haft mardrömslika förlossningar, så tar i alla fall jag gärna mot dem.
    Men hela kursen handlar ju om att möta sina rädslor och på så sätt bli fri från dem...Vad vet du om hennes tidigare upplevelser?
    Vad vill du ha för råd? Ta en lugnande tablett och kräv sectio?
  • Emlan1

Om du blivit rekomenderad snitt, så lycka till med det. Även om du inte anser mig ha erfarenhet "bara" genom mitt arbete, så kanske ngn annan tycker Annas kurs är värd att prova..
    Jag träffar som sagt många rädda kvinnor med långa brev om deras rädslor..En av dem även hon med rädsla relaterat till en hemsk första förlossning, hade gått denna ovannämnda kurs och var så lycklig över att få ta "revanch"
    Eftersom jag är med, och har insyn i detta så är det min erfarenhet, även om jag inte födde själv.
    I övrigt så har jag också en jobbig första förlossning och var rädd både inför min andra och tredje förlossning.

Svar på tråden Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt