• mizztigger

texten till bockarna bruse

min dotter älskar sången om de tre bockarna bruse men jag har helt tappat texten.

lilla bocken bruse, trippa över trollebron, nu tar jag dig sa trollet, va svara bocken då. nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig, ta du mellanbocken. stor och fet och tjock en.

nån som kan den??

• Svar på tråden texten till bockarna bruse
  • lia76

Bockarna Bruse

Lilla bocken bruse, trippar över trollebron Nu tar jag dig sa trollet ! Vad svarar bocken då ?

Nej, nej, nej ta inte mig, ta den som är efter mig Ta du mellanbocken, stor och fet och tjocken...

Mellanbocken bruse, trampar över trollebron Nu tar jag dig sa trollet ! vad svar bocken då ?

Nej, nej, nej ta inte mig, ta den som är efter mig Ta du stora bocken, stor och fet och tjocken...

Stora bocken bruse, klampar över trollebron Nu tar jag dig sa trollet ! Vad svarar bocken då ?

Jag är inte rädd för dig ! Kom du bara upp till mig... sa den stora bocken, stor och fet och tjocken

Stora bocken bruse, stångade trollet ner i ån och alla bockar bruse, går trygga över bron

Nu är denna visan slut, bockarna går ofta ut att i skogen beta, äta och bli feta.
    Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
Svar på tråden texten till bockarna bruse