• Jessica med Seth

Ny dataskärm - ont i ögonen/huvudet

Hej!

Vi har köpt en ny dator med plattskäm till. Nu är det så att både jag o min sambo ¨år ont i ögonen o huvudet av den nya skärmen.

Någon som vet vad det beror på? Är det vanligt vid plattskärmar? Jag kan verkligen ingenting om datorer.... men man blir ju ganska besviken om man köpt en dyr skärm o sen ändå sitter med den gamla i....

Någon som vet?

• Svar på tråden Ny dataskärm - ont i ögonen/huvudet
  • Surface

kolla uppdateringshastigheten. den ska ligga på 60 hertz om den är platt.

Ligger den på 60? testa med 75 men det är inte att rekomendera för skärmens skull. har du rätt upplösning?

Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Jessica med Seth

Jag läste om det när jag sökte på ont i ögonen - plattskärm. Men när jag går in o kollar har jag 60 o kan inte ha något annat....

• Jessica med Seth

hur vet man vad som är rätt upplösning. Vi har på max 1680*1050

• black puma

ja ganska ...
    ställa om sig från en bra skärm till platt skit är en smärtsam upplevelse
    dem första veckor så kändes det som om den platta brände sönder mina ögon :(
    men det går över
    hadde jag varit dig dock så skulle jag lämna tillbaka skitet och köpa en bra skärm istälet :(

• Surface
    Jessica med Seth skrev 2007-07-19 19:26:56 följande:
    hur vet man vad som är rätt upplösning. Vi har på max 1680*1050
    bra det är rätt, både du och sjkärmen presterar bäst vid sin nativa upplösning
    Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Jessica med Seth

Som tur va köpte vi dator av en kompis som jobbar i databutik. Han har lovat att vi får lämna tillbaka den nu. Skönt. Han sa faktiskt att folk som är tex väldigt långsynta (som jag är) och folk med extremt dålig syn (som min sambo har) kan få problem med plattskärmar.
    Nu får vi ju lämna tillbaka den så problemet är löst. Sitter åter med våran gamla skärm. *s*

Tack för hjälpen!

Svar på tråden Ny dataskärm - ont i ögonen/huvudet