Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

vi ska ha tvillingar :-)

Gratulerar,

själv fick jag mina 2003 - så de fyller 4 nu om ett par veckor. Vi hittade ett papper med noteringar över matningstid (flaska) från första tiden och det stod 23 tillfällen på ett dygn....

Förbered med matlådor.
    Sov när barnen sover.
    Försök få matning att matcha.
    Kom ihåg att om inte mamma & pappa mår bra mår inte barnen bra,
    dvs se till att ni får sova
    Sov... (vi fick vår första sammanhängande natt en hotellnatt på ett bröllop efter två år....)

Men det är dubbel lycka och dubbel glädje hela tiden. Numera är det också 4 ggr med bus - först tvilling 1 med sitt bus och så tvilling 2 med samma bus och så tvärtom - 4ggr med jobb ....

Tvillingklubbens kurs här i Stockholm var väldigt bra, om inte annat för att få en att inse vad som väntar, de har nån bra bok också - tvillingar är annorlunda.

... åså kör vi en Peugeot 807 - det är inte en pråm, den väger 20 kg mindre än en saab 9-5 om jag plockar ut säte 7 och är 10 cm kortare och 5 cm bredare. Saaben är en pråm

Mvh
    /Angelven
    ps. Nämnde jag att sömn kan bli ett problem ?

• Angelven

Hade en Renault Laguna i början - men en bonusdotter måste också få plats och med de större stolarna efter babyskydden blev det för trångt.

Förresten - tips om barnvagn om ni inte köpt, köp en låg och lär dom kravla i och ur så fort de kan gå - ni kommer få lyfta så det räcker ändå!

Överhuvudtaget så fick våra lära sig att vara betydligt mera självständiga tidigt än de skulle behövt om de var enlingar (kul ord förresten - många tvillingföräldrar använder det - enling)

Förbered er på att alla (!!!) kommer fram och tittar ner och sen frågar de flesta "Är det provrör" - själv såg jag det som rätt fräckt att fråga så - ett bra svar kan vara "Näh, hur har du det själv med potensen?"

Mvh
    /Angelven

• Angelven

Römer Rock-a-Tot var det nog. Men trångt var det - därav bilbyte Svårt att hitta en modern kombi som fungerar med stolar bak och svenska storlekar på vuxna fram

• Angelven
    eriksvensson84 skrev 2007-09-28 00:50:15 följande:
    hello gubbar....ville bara stolt meddela att jag också är medlem i den eleganta tvillingklubben!!!!! eller snart iallafall....är väntat den 4 mars 2008....
    [snip]
    ...just nu är det största problemet bilen... vad rattar ni för bilar?? vagnen är redan inhandlad,, en TAKO tvillingvagn (finns hos Tommy & Annika) och den är ENORM..... hjälp
    Well - vi hade en Renault Laguna (förra modellen) och en Miata Mx-5 när våra kom.

Numera är de 4 år gamla och vi har en Peugeot 807 och en Peugeot 307 - den förra vid alla långresor till släkt och vänner (tonårsdotter som skall med också). I 807'an får vagn och 4xhockeybag med prylar till alla + resesängar plats utan minsta problem Dessutom har den eldörrar bak - och det är hemsk praktiskt när man har två barn i famnen och en matkasse i varje hand....

Problemet i de flesta vanliga kombis är att en medelsvensk inte kan sitta i framsätet med en bakåtvänd bilbarnstol bakom... Det gick knappt i Lagunan och inte alls i en 9-5'a. Volvo V70 går knappt.

Numera sitter de framåtvända och vi funderar på en Peugeot 307 CC samt en Audi A4 (Diesel, Quattro ).

Tvillingklubben är nog mera en "elefant" klubb än en elegant
Svar på tråden vi ska ha tvillingar :-)